  • Data: 2019-01-10 14:03:45
    Temat: Re: Mały ZUS to kolejny bubel prawny
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-10 o 13:43, jureq pisze:

    > Moje wrażenia z epłatnika były zbliżone. Choć było parę różnic. Ja
    > zacząłem od kreatora i skapitulowałem, bo ciągle mnie pytał o sprawy
    > mające sens tylko w wypadku pracowników. Przy wypełnianiu "ręcznym"
    > problemu z odznaczaniem emerytalnego nie miałem bo nie płacę chorobowego.
    > Przy sprawdzaniu protestował na kod 0590,

    Przypuszczam, że z tym zaznaczaniem chorobowego był problem, bo możliwe
    warianty zaznaczania okienek nie były zgodne z kodem 0590.
    No nie mogły być zgodne, skoro zus nie znał kodu 0590... :)

    > ale wysłał bez problemu.

    Poszło ze statusem "Błąd krytyczny"?
    Dziwne, bo nam nie chciało nawet zatwierdzić dokumentu, a bez
    zatwierdzenia, o ile pamiętam, przycisk "wyślij" nie był aktywny.

    > Generowane w systemie potwierdzenie to nie jest typowe UPO znane
    > przykładowo z e-deklaracji w MF. Tu potwierdzają tylko otrzymanie a nie
    > poprawność formalną.

    Hmm... jednak bez weryfikacji i zatwierdzenia po weryfikacji wysłać się
    nie dało. Czyli jakaś tam poprawność jest sprawdzana.

    > Aby sprawdzić czt wszystko poszło dobrze trzeba (po
    > około 2 dniach) obejrzec zakładkę "Dokumenty z ZUS" i tytuł ubezpieczenia
    > w kartotece ubezpieczonych.

    Dzięki. Podpowiem mu żeby sprawdził.

    Pozdrawiam
    Piotr