    From: "Faust" <f...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Małżonkowie na jednym wpisie a aktualizacja EDG
    Date: Fri, 3 Dec 2004 13:53:47 +0100

    > Dzieki milej Pani z US mam to od razu z glowy...
    > Spisalem umowe s.c z zona i juz...
    > tak wiec mam my dwa nibyodmienne, a jednak skorelowane wpisy..

    To też nie jest takie proste.Pozornie w sc wychodzi na to samo, ale.....
    Sc to jednak nowy podmiot - nowy regon, nip itd. ze wszystkimi
    konsekwencjami.
    Ważne jest także zachowanie ciągłości prawnej starej i nowej firmy ( a więc
    "prawidłowo" sporządzona umowa spółki), żeby nie skończyło się przykrym
    płaceniem bezsensownego podatku z tytułu likwidacji starego podmiotu.
    U mojego klienta naprzykład problem rozbił się o duże ilości towaru w
    tranzycie i chociażby wykonane już i zamówione opakowania z gotowym
    nadrukiem starych danych (setki tysięcy egzemplarzy - to i duża strata),
    więc warto było powalczyć o pozostawienie wpisu.
    Ponadto wkurza mnie czepianie się organów do zgodnego z prawem sposobu
    prowadzenia interesów. Od lat zawzięcie powtarzam, że jeżeli osoba fizyczna
    prowadzi firmę, a jednocześnie jest w związku małżeńskim, to firma jest
    własnością małżonków. Niestety taki stan prawny stale przeszkadza
    urzędnikom, bo ciągle mają problem z wypisywaniem druczków, ale to ich
    problem, więc dlaczego niekompetencja biurokracji musi powodować gwałt na
    fundamentalnych prawach własności.