  • Data: 2002-10-17 09:06:12
    Temat: Re: Mandat w Urzedzie skarbowym
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Oct 2002, PeTe wrote:

    >+ > Bo jeśli chodzi o zakres - to grupa wielokroć orzekła[1] :) że
    >+ > liczy się faktyczna działalność, a nie wpis w DG... [...]
    >+ Nie rozumiem - ja miałem taki przypadek że w pierwszym roku działalności
    >+ spóźniłem się o 2 dni z druczkiem bo byłem pewny że mam zakaz prowadzenia
    >+ czegokolwiek innego oprócz KPIR wynikający z regonu oraz że faktury
    >+ przezemnie wystawiane opiewały dokładnie na to samo co w regonie.
    >+ Pomimo to dostałem 100 zł kary za spóźnienie.
    >+ Reasumując mogłem się z tego wykręcić ??

    IMHO - nie. Ale jako niedoradca mogę nie znać
    pewnych "technologii" ;)
    Dokładniej: jaką datę założenia KPiR podałeś
    w zgłoszeniu ? Datę rozpoczęcia, prawda ? Więc
    wedle rozp. miałeś 7 dni na "powiadomienie".

    Nie wiem czy aż tak niejasno napisałem: obowiązek zgłaszania
    KPiR istnieje, terminy są w rozporządzeniu. Niedotrzymanie
    terminu jest IMO podstawą do wystawienia mandatu :(
    W poście z tematu poszło o to, że prowadzący DG który
    *nie prowadził* jej (miał zawieszoną) mógłby - jak na
    mój gust - zadowolić się ryczałtem.
    A wtedy nie musiał nic składać - więc mandat by się
    nie należał, o ile wiem.
    W twoim przypadku byłoby IM*H*O podobnie: musiałbyś
    złożyć zawiadomienie podając nie więcej niż 7 dni
    wstecz jako datę założenia KPiR i tłumacząc się że
    przecież rozpocząłeś DG jako ryczałtowiec :>, nie
    wiem czy dałoby się takie tłumaczenie podważyć :)
    Natomiast *jeśli* ktoś złożył zawiadomienie o KPiR i do
    tego złożył je po terminie... to nie wiem, może do Sławka
    trzeba się zgłosić :)

    Pozdrowienia, Gotfryd