eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMialem tylko wynajem, teraz doszla DG jak sie z tego rozliczac ???? › Re: Mialem tylko wynajem, teraz doszla DG jak sie z tego rozliczac ????
    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Mialem tylko wynajem, teraz doszla DG jak sie z tego rozliczac ????
    Date: Tue, 20 Jun 2006 08:20:47 +0200

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > jak w przykładzie, jest podatnikiem VAT z 2 tytułów (różnych
    > źródeł przychodu) i jedno z jego źródeł zasycha na czas
    > pewien (a wydatki z nim związane ponosi): czy ma wtedy
    > prawo do odliczenia VATu związanego z źrodłem zaschłym
    > ze źródła dochodowego :), a stawiąc pytanie inacze: czy zasada
    > że prawo do odliczenia VAT przysługuje z tytułu uzyskiwania
    > przychodów opodatkowanych VAT (BEZ względu na ich klasyfikację)
    > jest podrzędna czy nadrzędna wobez zasady że VAT od wydatków
    > nie stanowiących KUP (które jednak MOGŁYBY być KUP, na podobnej
    > zasadzie jak przy ST) nie podlega odliczeniu?

    myslę , że odpowiedź będziesz miał tu :
    Dlatego też aktualny pozostaje wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego
    z dnia 29 czerwca 1998 r. (I SA/Wr 1235/97, niepubl.), w którym Sąd
    wskazał, iż ,,ustawodawca w żadnym z przepisów nie nakazuje jednak
    podatnikowi analizowania, czy poczynione przez niego zakupy służą do
    sprzedaży opodatkowanej (...) w terminie, w którym może dokonać
    obniżenia podatku naliczonego o należny, czy też posłużą czynnościom
    opodatkowanym w przyszłości".

    pełnej treści w leksie nie znalazłam, za to mam ją w jakimś odwołaniu
    sprzed wielu lat, ale nie chce mi się klepać tak bezproduktywnie;>
    sens jest właśnie taki, że może odliczyć teraz, bo termin oidliczenia
    jest już bądź w okresie następnym, w innej sytuacji podatnik straciłby
    prawo do odliczenia tych wydatków

    g.