  • 1. Data: 2009-10-09 19:29:23
    Temat: Miejsce zamieszkania, miejsce wykonywania pracy a VAT
    Od: bary white <j...@w...pl>

    witam,
    chciałem w US zarejestrować się jako podatnik VAT w odpowiednim ze
    względu na miejscu zamieszkania urzędzie. Tam powiedziano mi, że
    ponieważ miejsce wykonywania działalności jest inne niż miejsce
    zamieszkania (tzn inne województwo), powinienem zarejestrować się
    właśnie tam. Dlaczego?
    Podatki płacę chyba w miejscu zamieszkania, a nie miejsca wykonywania
    pracy? Czy może się mylę... Bardzo proszę o pomoc/opinie

  • 2. Data: 2009-10-09 20:08:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-10-2009 o 21:29:23 bary white <j...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Podatki płacę chyba w miejscu zamieszkania, a nie miejsca wykonywania
    > pracy? Czy może się mylę... Bardzo proszę o pomoc/opinie

    z ustawy o vat:

    Art. 3
    1. Właściwym dla podatnika organem podatkowym jest naczelnik urzędu
    skarbowego właściwy ze względu na miejsce wykonywania czynności
    podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, z zastrzeżeniem
    ust. 2-5.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-10-10 10:18:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.u1jt8vv0l60ql1@tmr.mshome.net>:

> [...]

    > skarbowego właściwy ze względu na miejsce wykonywania czynności
    > podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, z zastrzeżeniem

    No i w tych 2-5 jest:

    2. Jeżeli czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług
    są wykonywane na terenie objętym zakresem działania dwóch lub więcej urzędów
    skarbowych, właściwość miejscową ustala się dla:
    [...]
    2) osób fizycznych - ze względu na miejsce zamieszkania.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-10-10 13:54:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

> [...]
    > skarbowych, właściwość miejscową ustala się dla:
    > [...]
    > 2) osób fizycznych - ze względu na miejsce zamieszkania.

    No ale bary white ma chyba jedno miejsce wykonywana tych czynnosci...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-10-10 14:33:09
    Od: wombi <w...@o...eu>

    bary white pisze:
> [...]
    > Podatki płacę chyba w miejscu zamieszkania, a nie miejsca wykonywania
    > pracy? Czy może się mylę... Bardzo proszę o pomoc/opinie

    W ewidencji działalności gospodarczej jako miejsce wykonywania
    działalności - oprócz tego które już podałeś - podaj także "teren całego
    kraju". Tym sposobem będziesz mógł się zarejestrować jako podatnik VAT w
    "swoim" US.

  • 6. Data: 2009-10-11 12:10:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-10, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

> [...]
    > skarbowych, właściwość miejscową ustala się dla:
    > [...]
    > 2) osób fizycznych - ze względu na miejsce zamieszkania.

    No możliwość skorzystania z tego punktu zależy od tego co się wpisze
    w ewidencji DG w "miejsce wykonywania działalności".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-10-11 12:41:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No możliwość skorzystania z tego punktu zależy od tego co się wpisze
    > w ewidencji DG w "miejsce wykonywania działalności".

    A nie przypadkiem od stanu faktycznego?
    Co z tego, ze sobie wpisze zaklad produkcyjny w Pcimiu Górnym i teren Polski
    (lub UE), jezeli faktycznie bede wykonywal czynnosci opodoatkowane tylko w
    owym Pcimiu...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-10-11 14:20:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-10-2009 o 14:41:57 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Polski
    > (lub UE), jezeli faktycznie bede wykonywal czynnosci opodoatkowane tylko

    A sprzedać zapałki obok domu raz na rok to problem ;) ?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-10-11 19:46:24
    Od: bary white <j...@w...pl>

    On 11 Paź, 16:20, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > A sprzedać zapałki obok domu raz na rok to problem ;) ?
    >
    > --
    > Tomek

    Właśnie jako miejsce wykonywania zawodu wpisałem Wrocław, nie wpisałem
    całego kraju. Mogę to jeszcze poprawić? Czy jako miejsce wykonywania
    mogę mieć Wrocław i teren całego kraju? Czy musiałbym zdążyć z tym
    przed rozpoczęciem działalności?

  • 10. Data: 2009-10-11 20:48:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-10-11, SDD <s...@t...pl> wrote:

    > Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A nie przypadkiem od stanu faktycznego?

    Np. jak rejestrujesz firmę przed rozpoczęciem DG? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl