  • 1. Data: 2007-12-28 11:18:45
    Temat: Mieszkanie,darowizna,długi!
    Od: Marek <r...@g...pl>

    Witam,

    proszę o poradę w następującej sprawie:

    Aktualnie jestem żonaty (od 4 lat). Przed ślubem prowadziłem DG i w
    związku z tym pojawiły się długi (spłacam do dziś-zajęcie pensji przez
    komornika). Teść chce nam przepisać mieszkanie w formie darowizny. Jak
    to zrobić żeby mieszkanie nie było zagrożone ewentualnym zajęciem, czy
    ma zrobić darowiznę tylko na żonę i to wystarczy, czy najpierw
    powinniśmy zrobić intercyzę (aktualnie nie mamy) i wtedy Teść robi
    darowiznę na żonę. Nie wiem czy intercyza jest potrzebna jeśli wg
    przepisów żona nie odpowiada za zobowiązania męża powstałe przed
    zawarciem związku małżeńskiego (tak dokładnie było), a przepisane
    mieszkanie będzie tylko jej majątkiem?

    Pozdrawiam i dziękuję za porady.

    Rodezjan

  • 2. Data: 2007-12-28 11:35:18
    Temat: Re: Mieszkanie,darowizna,długi!
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Marek" <r...@g...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > zobowiązania męża powstałe przed zawarciem związku małżeńskiego (tak
    > dokładnie było), a przepisane mieszkanie będzie tylko jej majątkiem?

    Taka darowizna nie wchodzi do majątku wspólnego, więc tak czy tak nie będzie
    ani trochę Twoja.

  • 3. Data: 2007-12-28 11:56:19
    Od: <s...@a...pl>

    > Taka darowizna nie wchodzi do majątku wspólnego, więc tak czy tak nie
    > będzie ani trochę Twoja.

    A czy jeśli to były długi podatkowe, to czy wówczas będzie miało znaczenie
    czyj to będzie majątek (jego czy jej)? Chodzi mi o art. 29 ordynacji
    podatkowej.

  • 4. Data: 2007-12-28 11:58:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > A czy jeśli to były długi podatkowe, to czy wówczas będzie miało
    > znaczenie czyj to będzie majątek (jego czy jej)? Chodzi mi o art. 29
    > ordynacji podatkowej.

    A konkretniej?
    Sugerujesz egzekucję z majątku nienależącego do dłużnika?

  • 5. Data: 2007-12-28 12:34:49
    Od: <s...@a...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > A konkretniej?
    > Sugerujesz egzekucję z majątku nienależącego do dłużnika?

    Tak. To dokładnie sugerowałem. Ale jak doczytałem, nie mam racji.

    Takie myśli pojawiły mi się w związku z np. zakupem samochodu wartego
    20000zł od zadłużonej podatkowo spółki z o. o. Byłbym właścicielem, a
    mógłbym go stracić za długi podatkowe spółki. Tu jednak jest inaczej.