    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moja przygoda w US -dlugie
    Date: Fri, 26 Apr 2002 13:31:48 +0200

    Dnia 02-04-26 13:18, Użytkownik Jolanta B napisał:

    > .... a jezeli na korzyść podatnika, no cóż ... termin składania
    > zeznania jest do 30 kwietnia i do tego czasu masz prawo składać
    > korekty - z pewnością, że zostaną one rozpatrzone pozytywnie.
    > a po 30 kwietnia, niestety nie....

    Ja bym poprosiła podstawe prawną bo może mi cos umknęło. Jak swiat
    śwatem nie było takiego ograniczenia do korygowania podatku dochodowego.
    Zasady korygowania VAT (i to już nieaktualne) nie nadają sie do
    stosowanie per analogie w podatku dochodowym.
    Mozna zrobić korektę rozliczenia rocznego w dowolnym momencie - jeżeli
    jest ona na korzyść US, po prostu dopłacamy (ale z odsetkami) a jeżeli
    jest na naszą korzyść US podatek odda (ale juz bez odsetek :-( ).
    Że przy okazji będzie chciał jeszcz przejrzeć nasze papiery, to już
    uroda tego systemu.

    US nie może zakwestionować korekty, która wynika ze stanu faktycznego.
    Jakies prawa jednak ten podatnki w Polsce jeszcze ma.
    M.in. prawo do korygowania własnych błędów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl