    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moment sprzedazy przy wysylce
    Date: Tue, 6 May 2003 15:47:16 +0200

    Użytkownik "Andy" <a...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:b9825p$in2$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przejrzalem archiwum i znalazlem kilka pytan o sprzedaz wysylkowa, ale nie
    > zauwazylem odpowiedzi na gnebiace mnie pytania. Mam KPiR + VAT bez kasy.
    > 1. do rejestru sprzedazy VAT wpisuje z data wplywu pieniedzy na konto
    > - to jest chyba dosc jednoznacznie okreslone.
    > 2. czy do KPiR moge ksiegowac z ta sama data?

    Nie. Do KPiR należy wpisywać z datą _wydania_ towaru. Sądzę, że wydanie =
    nadanie na poczcie.

    > 3. do pobrania doliczam koszty wysylki dokladnie w wysokosci pobranej
    przez
    > poczte. Ksiegujac sprzedaz w ciagu miesiaca z rozbiciem na moja
    > (opodatkowana) i koszty wysylki (zwolnione) "sprzedaje" uslugi pocztowe,
    na
    > ktore fakture dostane dopiero na koniec miesiaca. Czy nie ma w tym bledu?

    Ja tutaj mam problem, ponieważ zwolnienie jest *podmiotowo-przedmiotowe*, a
    nie przedmiotowe, tj. zwolnione są usługi świadczone przez Poczte Polską.
    Jesli to samo robi spedytor to już nie jest zwolnione. Nie oznacza to
    bynajmniej, że Poczta jest zwolniona :-/. A jeśli Ty pośredniczysz w
    sprzedaży usług PP? Zwolnienie już jakby mniej jednoznacznie Ci przysługuje.

    Co do zasadniczego wątku Twojego pytania - nie ma tutaj chyba problemu.
    Często przy świadczeniu usług kolejnść wystawiania faktur bywa odwotna, z
    zastrzeżeniem, że nie wiem jak się ma wystawienei faktury przez PP RAZ w
    miesiacu, do obowiązku wystawienia faktury maks. 7 dni po wykonaniu usługi.

    Pozdrawiam,
    BaLab