    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Monitor jak zaksięgować?
    Date: Wed, 26 Feb 2003 11:47:28 +0100

    news:Pine.WNT.4.50.0302252308530.-372661@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Ja też (proponuję) :), ale tym razem tobie :)

    > Mniemam że zokrągliłeś przepis :]
    [...]
    No to ja nie znam sie na jezyku polskim
    (przestalem sie znac, bo jkeidys sie znalem inawet mialem 5 na maturze
    -szostki nie istnialy).

    Bo wg mojego skromnego rozumku jest tak:

    Cytowany artykol stanowi wyjatek od zasady, ze wydatki sa KUP.

    Czesc pierwsza mowi co to sa wydatki na ulepszenie
    (wszystko co prowadzi do "ulepszenia" z wyjatkiem czesci ... ktorych
    cena jednostkowa NIE przekracza 3 500)

    czesc druga (dopisana) mowi co to znaczy, ze skladnik majatku jest
    ulepszony.
    (jesli suma wydatkow na "ulepszenie" przekracza 3 500)
    Czyli jesli suma wydatkow NIE przekracza, to pomimo spelnienia
    INNYCH warunkow "na ulepszenie" Skladnik Majatku nie jest ulepszony.
    i wydatki z tym zwiazane sa KUP.

    Tylko ze zakup czesci tanszej niz 3 500 nie jest wydatkiem na ulepszenie.

    Aby wiec doszlo do ulepszenia Skladnika Majatku wydatki na ulepszenie
    musza przekroczyc 3 500.

    W praktyce wyglada to tak...
    Kupujemy czesc za 3 000 i montuja nam ja za 100
    wydatek na ulepszenie jest 100
    Jak sie takich "stowek" nazbiera ponad 3 500 w roku,
    mamy srodek ulepszony suma ta zwieksza WP ST
    Jesli kupimy jedna czesc za 3 501 to te drobne wydatki TEZ zwiekszaja WP

    Powiem Ci (ne w tajemnicy) ze sam tego nie wymyslilem.

> [...]
    > B. Stwierdzenie [1] stanowi: "skaner, drukarka albo inna część
    > peryferyjna nie jest samodzielnym ŚT, nawet jeśli przyczepa jest"
    > C. Z powodu [1] i [B] (żeby nikt nie kombinował) piszemy że
    > również jeśli są wątpliwości, czy dany zakup jest "ulepszeniem"
    > dopisano że "również jeśli kupujesz coś co poza tym jest
    > przyczepopodobne masz to potraktować amorytyzacją *bazowego
    > ŚT a nie samodzielny ŚT". IMHO taki jest właśnie sens zapisu
    > "w tym także o wydatki na nabycie części składowych lub
    > peryferyjnych, których jednostkowa cena nabycia przekracza

    IMCHO na odwrot..
    > Po ZaZIPowaniu:
    > - zawsze >3,5kzł/rok idzie w amortyzację
    > - na wszelaki słuczaj ustawodawca napisał, że również jakby komuś
    > się wydawało że sprzęt za >3,5kzł jest samodzielnym ŚT, to
    > *o ile* jest on urządzeniem peryferyjnym powinien być zaliczony
    > do "bazowego ŚT"
    > - a ty z "wszelkiego wypadku" zrobiłeś koniec listy :)

    Ja myslalem, ze ustawodawca napisal,
    zeby sie urzednikom nie zachciewalo drobnych uslug doliczac do WP.

    > Po owym zapisie jest kropka. Ale zapis zaczyna się "w tym", zaś
    > po zapisie *w tym samym punkcie* jest jeszcze parę słów które
    > usiłujesz pominąć !

    Wrecz przeciwnie... usiluje polaczyc to w calosc...

    > pzdr, Gotfryd
    > (który widzi że właśnie zaszyfrował to co chciał napisać, ale
    > nie ma zdrowia ciąć i poprawić :>)

    Pozdrowienia

    Boguslaw