  • 1. Data: 2004-12-14 13:25:11
    Temat: NIP - 1 A UMOWA Z BANKIEM
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Zlozylem NIP 1 i wpisalem moj nowy r-k bankowy. Teraz US wezwal mnie do
    przedstawienia umowy z bankiem. Na jakiej podstawie US moze zadac takiej
    umowy? Czy jest gdzieś napisan, że musze im ją dawac?

    P.S. Nie chodzi mi o odpowiedz "lepiej dac, dla swietego spokoju", lecz czy
    mam taki obowiazek czy nie mam, a jesli mam to z czego on wynika.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2004-12-14 14:24:03
    Temat: Re: NIP - 1 A UMOWA Z BANKIEM
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/14/2004 2:25 PM, Użytkownik Adamski napisał:

> [...]
    >
    > P.S. Nie chodzi mi o odpowiedz "lepiej dac, dla swietego spokoju", lecz czy
    > mam taki obowiazek czy nie mam, a jesli mam to z czego on wynika.

    Organy twierdzą, że gdyby przyjmowano nr konta bez weryfikacji to jakiś
    spryciarz mógłby podstawić swoje konto pod podatnika, który ma np.
    zwroty VAT.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2004-12-14 17:50:55
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    Z przykrością zawiadamiam, że po 10-latach jako takiej wolności, wróciły do
    nas przepisy państwa policyjnego. Zgodnie z ustawą o identyfikacji i
    rejestracji podatników( nowelizacja kilka miesięcy temu), z chwilą
    zgłoszenia działalności podatnik ma obowiązek dostarczyć organom oryginały i
    na własny koszt ksera wszystkich dokumentów stanowiących podstawę wpisania
    danych, zaś urzędnik swoją powagą sprawdza i potwierdza ich zgodność.Takie
    rozwiązanie funkcjonowało w Polsce do 1992r., potem udało się to zmienić bo
    wywalczyliśmy zasadę,że obywatel składa oświadczenie, a urząd musi udowodnić
    że skłamał. Teraz państwo policyjne wróciło pod hasłem zaprowadzenia "prawa
    i sprawiedliwości" - czy coś w tym stylu.
    Uważam, że już wkrótce - zgodnie z ideą że każdy prywaciarz to oszust i
    złodziej - wprowadzony będzie przepis, że każdy kto przyjdzie się
    rejestrować będzie aresztowany na dwa lata już przy okienku, bo to taniej i
    wygodniej dla jaśnie panów urzędników.

  • 4. Data: 2004-12-14 20:19:19
    Od: "Scout" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > P.S. Nie chodzi mi o odpowiedz "lepiej dac, dla swietego spokoju", lecz
    > czy mam taki obowiazek czy nie mam, a jesli mam to z czego on wynika.

    USTAWA
    z dnia 13 października 1995 r.
    o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników
    (Dz. U. Nr 142, poz. 702)
    ART 5

    --
    US 1440
    NIP

  • 5. Data: 2004-12-14 23:52:46
    Od: c...@r...com (ChrisS)

    Witam wszystkich,

    art. 6 ust. 4b ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników. Do przeczytania np. tutaj:
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jn&a
    kt=nr16797210&ver=-1&jedn=-1

    Pozdrawiam

    ChrisS

  • 6. Data: 2004-12-18 16:11:47
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Faust" <f...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > złodziej - wprowadzony będzie przepis, że każdy kto przyjdzie się
    > rejestrować będzie aresztowany na dwa lata już przy okienku, bo to taniej

    Przeciez to mialo na celu unikniecie takich sytuacji gdzie pracownik firmy
    podaje swoj numer konta jako firmowe i dostaje na nie okragla sumke zwrotu
    VAT'u i ucieka do cieplych krajow.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 7. Data: 2004-12-18 17:28:39
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > Przeciez to mialo na celu unikniecie takich sytuacji gdzie pracownik firmy
    > podaje swoj numer konta jako firmowe i dostaje na nie okragla sumke zwrotu
    > VAT'u i ucieka do cieplych krajow.

    No to dlaczego przepis ten wprowadza obowiązek dostarczania także:
    regon,wpisu,własności lub najmu lokalu,dowodu os., itd.....
    Czyżby znowu hasło, że chcieliśmy dobrze dla obywatela tylko nam nie wyszło?
    A może znowu to tylko taka socjotechnika, bo jak to miło pod hasłem walki z
    (terroryzmem,przestępczością,rewolucją,kontrewolucją - właściwe podkreslić)
    posłuchać co obywatele mówią przez telefon,czy w maglu.
    A przecież Hitler też pragnął z całych sił dobra i szczęścia dla swego
    narodu i nic tylko walczył o pokój - oczywiście na swoich warunkach.
    Jeżeli już ktoś mnie kopie po nerach i kradnie portfel, to niech nie wmawia
    że to dla mojego dobra, bo jego kumpel za rogiem mógłby mnie zakatować na
    smierć.