    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP EU a osoba prywatna...
    Date: Sun, 04 Nov 2007 12:08:48 +0100

    Dnia 04-11-2007 o 01:57:38 Alfik <a...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    >
    > Ciezko by samochody zabytkowe (a wiec wiekowe) byly autami nowymi w imie
    > przepisow...:)
    >
    > A tak serio to chodzilo mi o cos takiego.
    > Bedac na licytacji widzialem Czechow, Hiszpana, Dunczykow ktorzy "nie
    > byli firmami", a brali udzial w licytacji
    > w ktorej wymogiem bylo posiadanie dowodu osobistego (ew. paszportu) i
    > numeru nip-eu.
    > Licytanci Ci po wylicytowaniu aut otrzymali faktury bez vatu i to na
    > wlasne imie i nazwisko i swoj nip-eu (nie na firme)

> [...]

    Aha, tylko jedna ważna sprawa - jak się już zarejestrujesz do VATu,
    to masz minimum 3 lata na VAT spędzone - czytaj: ewidencje+deklaracje
    trzeba prowadzić/składać, wszelkie umowy o dzieło i zlecenia, które
    nie podpadają pod wyłączenie z VATu masz oVATowane i musisz wystawiać
    do nich faktury zgodnie z przepisami(które mają na pęczki wyjątków
    od wyjątków), więc jeśli nie jesteś pewien że tego chcesz, to się nie
    pakuj.