    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP UE a usługi niematerialne
    Date: Mon, 20 Nov 2006 18:36:38 +0100

    Dnia 20-11-2006 o 15:54:42 Adam <a...@i...sp.am.pl> napisał(a):

    > Witam!
    >
    > Czyżbym poruszył zbyt zawiły czy też beznadziejnie oczywisty problem, że
    > nie znalazł on przychylności osób, które zechciałyby poświęcić chwilkę
    > swojego cennego czasu i odpowiedzieć na zadane pytanie? :(
    >
    > Ponawiam pytanie. Czy ktoś kontroluje/doczepia się do sytuacji, że
    > zgłosiło się chęć sprzedaży lub kupna towarów "wewnątrzwspólnotowo"
    > a przez powiedzmy długi czas nie zrealizowało się takiej transakcji (i
    > nie wyrejestrowało) ?

    Jesli nikt tutaj nie zrobiuł podobnie to i nikt się nie wypowiada.
    Sam się jeszcze nie zdecydowałem na ten ruch bo na razie nie mam powodu,
    chociaż czasami warto mieć NIP UE tylko po to żeby być weryfikowalnym
    przez VIES.
    Osobiście nie znam podstawy prawnej na ew uwalenie, w końcu mnożesz nic
    nie sprzedać.
    Zonki są co najmniej dwa.
    Pierwszy to pikuś - jęsli mnie pamięc nie myli wypadasz po kilku(10?)
    miesiącach z tego
    i musisz ponownie się rejestrować.
    Drugi jest gorszy - na zwroty VAT poczekasz 180 dni chyba że masz 250k w
    materacu.
    Ale jeśli nie masz zwrotów VAT to możesz to olać

    pozdrawiam