  • 1. Data: 2010-01-13 12:25:53
    Temat: NIP europejski z przedrostkiem EU?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Kupowałem program w USA. Nie spodziewałem się czegokolwiek poza pobraniem
    kasy z karty kredytowej, ale jednak przyszło ;) Konkretniej to pojawił się
    link do faktury. Co ciekawsze, faktura ma europejski NIP.

    Ale... jakiś dziwny :)

    VAT Number EU826011714
    Federal Tax ID 35-2308811

    Co to jest, czym się to je? Spotkał się ktoś z takim zwierzem?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-01-13 12:34:17
    Temat: Re: NIP europejski z przedrostkiem EU?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2010 o 13:25:53 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > VAT Number EU826011714
    > Federal Tax ID 35-2308811
    >
    > Co to jest, czym się to je? Spotkał się ktoś z takim zwierzem?

    To są zdaje się numery przypisywane podmiotom z poza UE,
    które swiadczą na terenie UE np. usługi elektroniczne.

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-01-13 13:00:54
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 13 Jan 2010 13:34:17 +0100, Tomek napisał(a):
    > To są zdaje się numery przypisywane podmiotom z poza UE,
    > które swiadczą na terenie UE np. usługi elektroniczne.

    No właśnie na to wygląda... ale dziwi np. to że VIES nie potrafi
    zweryfikować takiego numeru, nie znalazłem też nigdzie konkretów tj. że
    firmom spoza EU przyznaje się NIP EU-xxxxxx. Na angielskiej Wikipedii też
    nie ma wzmianki o EU-xxxx, choć jest o CA-xxxx (Kanada) i paru innych - ale
    Wikipedia raczej wyznacznikiem absolutnym nie jest ;)

    Ktoś próbował się dowiedzieć więcej?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2010-01-13 13:27:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2010 o 14:00:54 Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > ale
    > Wikipedia raczej wyznacznikiem absolutnym nie jest ;)

    Gdzieś kiedyś na stronach Komisji Eurpejskiech znalazłem,
    a szukałem w związku z tym ze Google ma właśnie taki dziwny kod.

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-01-13 13:51:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-01-13 14:27, Tomek wrote:

    > Gdzieś kiedyś na stronach Komisji Eurpejskiech znalazłem,
    > a szukałem w związku z tym ze Google ma właśnie taki dziwny kod.

    Opisane to jest również w rozdziale 7 ustawy o podatku od towarów i usług.

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-01-13 14:17:44
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2010 o 14:51:12 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    napisał(a):

    > Opisane to jest również w rozdziale 7 ustawy o podatku od towarów i
    > usług.

    O, faktycznie.

    --
    Tomek