  • 1. Data: 2010-01-13 19:23:43
    Temat: Zawieszenie działalności - pułapki
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,

    Chciałbym zawiesić działalność gospodarczą jeszcze w styczniu.
    Czy to prawda, że zawieszenie działalności w styczniu
    skutkuje jakimiś problemami z ubezpieczeniem chorobowym?

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2010-01-14 09:20:20
    Temat: Re: Zawieszenie działalności - pułapki
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-01-2010 20:23, PiotrB. pisze:
    > Witam,
    >
    > Chciałbym zawiesić działalność gospodarczą jeszcze w styczniu.
    > Czy to prawda, że zawieszenie działalności w styczniu
    > skutkuje jakimiś problemami z ubezpieczeniem chorobowym?

    Zawieszając działalność tracisz ubezpieczenie chorobowe.
    A czy w styczniu czy w lipcu, to nie ma najmniejszego znaczenia.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2010-01-14 09:53:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, Maddy wrote:

> [...]
    [...]
    > Zawieszając działalność tracisz ubezpieczenie chorobowe.
    > A czy w styczniu czy w lipcu, to nie ma najmniejszego znaczenia.

    Czy prawidłowo wychodzi, że zawieszenie oznacza w takim razie
    6-miesięczną karencję? (no, chyba że ktoś sie na miesiąc
    zatrudni w "znajomej firmie", ale pytam pomijając kombinacje).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-01-14 11:41:16
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...]
    >
    > Czy prawidłowo wychodzi, że zawieszenie oznacza w takim razie
    > 6-miesięczną karencję? (no, chyba że ktoś sie na miesiąc
    > zatrudni w "znajomej firmie", ale pytam pomijając kombinacje).

    bez czepiania sie;-)) 3 miesięczną??

  • 5. Data: 2010-01-14 11:54:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-01-2010 12:41, gonia pisze:

    > bez czepiania sie;-)) 3 miesięczną??

    Ale reszta się zgadza. Przerwanie ciągłości ub. chorobowego nawet na
    jeden dzień skutkuje zaczynaniem "od początku" czyli karencją.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2010-01-14 12:00:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Jan 2010, gonia wrote:

    > bez czepiania sie;-)) 3 miesięczną??

    Acha, thx (dawno się nie interesowałem)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-01-14 18:06:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Acha, thx (dawno się nie interesowałem)

    A może mi ktoś wyjaśnić, po co prowadzącemu DG chorobowe? Co ono mu da?
    Zus wypłaci jakieś ,,odszkodowanie'' za okres choroby? No bo
    pracownikowi na UoP to robi za ,,usprawiedliwienie nieobecności'' oraz
    daje prawo do tego, żeby pracodawca wypłacić jednak część pensji. A
    przedsiębiorcy co daje?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-01-14 18:37:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-14, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > A może mi ktoś wyjaśnić, po co prowadzącemu DG chorobowe? Co ono mu da?
    > Zus wypłaci jakieś ,,odszkodowanie'' za okres choroby?

    Tak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2010-01-14 18:48:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tak.

    A ile ono wynosi?
    I czy nie lepiej się ubezpieczyć w jakiejś ubezpieczalni?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-01-14 19:30:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-14, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > A ile ono wynosi?

    To zależy od podstawy za jaką się płaci.

    > I czy nie lepiej się ubezpieczyć w jakiejś ubezpieczalni?

    A masz jakąś która coś takiego oferuje? Tzn. wypłaci kasę za każde ZLA,
    a nie dopiero jak wyląduję w szpitalu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl