  • Data: 2007-10-05 22:16:48
    Temat: Re: [NTG] Jak szybko się ludzie starzeją w myśl prawa?
    Od: Siarra <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Y... a zajrzałaś tam aby kiedyś? :O

    Zajrzałem, zajrzałem.
    W pierwszym poscie nawet zacytowałem:

    Kodeks Cywilny( Dz.U.64.16.93) Art. 112. Termin oznaczony w tygodniach,
    miesiącach lub latach kończy się z upływem dnia, który nazwą lub datą
    odpowiada początkowemu dniowi terminu, a gdyby takiego dnia w ostatnim
    miesiącu nie było - w ostatnim dniu tego miesiąca. Jednakże przy obliczaniu
    wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem ostatniego dnia.

    Zmyliło mnie zdanie:
    Jednakże przy obliczaniu wieku osoby fizycznej termin upływa z początkiem
    ostatniego dnia.
    Szczerze powiedziawszy nadal nie wiem jak rozumieć ten zapis.
    Chyba jednak błędnie zinterpretowałem go jako zapis mówiący o tym że
    człowiek MA 3 lata od dnia trzecich urodzin do przedednia czwartych urodzin
    i że z tego wynika, że nie ważne cz mamy 3 lata, czy 3 lata i 364 dni to i
    tak pozostajemy trzylatkami.

    > Ale takie przypadki stanowią *wyjątek* od zasad ogólnych, więc muszą
    > mieć źródło w odrębnej regulacji.
    Czyli wiek człowieka nie jest jednak takim wyjątkiem.

    Dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam

    siarra