  • 1. Data: 2010-03-07 20:52:15
    Temat: Na jakie konto zaliczkę na podatek?
    Od: John Smith <a...@g...com>

    Witam Grupę,
    w tym m-cu wypada mi pierwsza zapłata podatku. Prowadzę jednoosobową DG,
    nie jestem Vatowcem. Na które z kont Urzędu Skarbowego przelewam
    zaliczkę? Konta bankowe
    NBP O/O Gdańsk
    d.
    CIT 66101011400144562221000000
    VAT 16101011400144562222000000
    PIT 63101011400144562223000000
    d.j.b.
    in.d 57101011400144562227000000
    j.b.
    wyd. 04101011400144562230000000
    doch. 51101011400144562231000000

    d. - rachunek bieżący urzędu skarbowego dla gromadzenia dochodów
    budżetowych z tytułu podatkowych i niepodatkowych należności budżetowych:

    CIT - podatek dochodowy od osób prawnych,
    VAT - podatek od towarów i usług, podatek akcyzowy i podatek od gier,
    PIT - podatek dochodowy od osób fizycznych,
    d.j.b. - dochody państwowych jednostek budżetowych przekazywane do
    urzędów skarbowych,
    in. d. - pozostałe dochody z tytułu podatkowych i niepodatkowych
    należności budżetowych.
    Na rachunkach CIT, VAT, PIT, i in. d. gromadzi się wpływy z tytułu
    należności głównej i odsetek za zwłokę od należności głównej

    j.b. - rachunek bieżący urzędu skarbowego jako państwowej jednostki
    budżetowej:

    wyd. - wydatki budżetowe państwowej jednostki budżetowej
    doch. - dochody budżetowe państwowej jednostki budżetowej

    Przyznam, że zdębiałem. Będę wdzięczny za informacje.

  • 2. Data: 2010-03-07 21:10:08
    Temat: Re: Na jakie konto zaliczkę na podatek?
    Od: <s...@a...pl>

    > w tym m-cu wypada mi pierwsza zapłata podatku. Prowadzę jednoosobową DG, nie
    > jestem Vatowcem. Na które z kont Urzędu Skarbowego przelewam zaliczkę? Konta
    > bankowe

    Domyślam się, że mówisz o podatku dochodowym, więc:

    > PIT 63101011400144562223000000

    TIT = personal income tax = podatek od dochodów osobistych

  • 3. Data: 2010-03-07 21:24:16
    Od: <s...@a...pl>

    > TIT = personal income tax = podatek od dochodów osobistych
    ^^^
    Oczywiście miało być PIT! :)

  • 4. Data: 2010-03-07 22:54:47
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 07 Mar 2010 21:52:15 +0100, John Smith <a...@g...com>
    wrote:

    >w tym m-cu wypada mi pierwsza zapłata podatku.
    Jakiego podatku?

    >CIT - podatek dochodowy od osób prawnych,
    >VAT - podatek od towarów i usług, podatek akcyzowy i podatek od gier,
    >PIT - podatek dochodowy od osób fizycznych,

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc-nad-morzem
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2010-03-08 16:32:15
    Od: John Smith <a...@g...com>

    > Jakiego podatku?

    > WAM

    Podatku od prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej.
    Rozliczam się według zasad ogólnych, nie jestem VAT-owcem, prowadzę
    usługi psychoterapeutyczne. No i nie wiem, na jakie konto przelewać podatek.

  • 6. Data: 2010-03-08 17:55:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    John Smith wrote:

    > Podatku od prowadzonej jednoosobowej działalności gospodarczej.

    Podatku dochodowego?
    A jesteś pewny, że dobrze policzyłeś?
    Bo przy ulgowym zusie z przychodów, które deklarowałeś, że będą,
    to ledwo 20-30zł podatku by wyszło. Żadnych innych kosztów?

  • 7. Data: 2010-03-08 18:12:03
    Od: John Smith <a...@g...com>

    W dniu 08-03-2010 18:55, cef pisze:

    > Podatku dochodowego?
    > A jesteś pewny, że dobrze policzyłeś?
    > Bo przy ulgowym zusie z przychodów, które deklarowałeś, że będą,
    > to ledwo 20-30zł podatku by wyszło. Żadnych innych kosztów?

    Podatek wyszedł dokładnie 26,20 zł. Nigdzie się raczej nie pomyliłem. W
    koszty wpędzam bilet miesięczny (220 zł/m-c), telefon, aktualnie ZUS
    zapłacony w lutym plus kilka książek no i wychodzi tyle, ile podałem.
    Nie mam pewności, co do konta, trudno mi podać więcej danych, wychodzi
    na to, że będzie to PIT.

  • 8. Data: 2010-03-08 18:24:46
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-03-2010 o 19:12:03 John Smith <a...@g...com> napisał(a):

    >wychodzi na to, że będzie to PIT.

    Czekaj, wyszło Ci że zaliczkę na PIT masz wpłacić na konto PIT :-) ?

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-03-08 18:32:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    John Smith wrote:

    > Podatek wyszedł dokładnie 26,20 zł. Nigdzie się raczej nie pomyliłem.
    > W koszty wpędzam bilet miesięczny (220 zł/m-c), telefon, aktualnie ZUS
    > zapłacony w lutym plus kilka książek no i wychodzi tyle, ile podałem.

    No to musiałeś zarobić więcej niż podawałeś.

  • 10. Data: 2010-03-08 18:55:01
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:hn3gha$oq3$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> [...]

    Dziwny ten podatek -- IMHO na pewno źle policzyłeś

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]