  • 1. Data: 2010-03-06 12:58:27
    Temat: Zmiana nazwy firmy - korzysci podatkowe ?
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Własnie dowiedziałam się, że znajomy pracujący wcześniej w firmie ochroniarskiej
    nazwimy ją "X" będzie pracował w firmie ochroniarskiej o nazwie "Y"

    Szef ten sam, zarząd ten sam, wszystko to samo, tylko logo się zmienia, nalepki
    zmieniają, identyfikatory do wymiany i naszywki na koszulach do wymiany.

    Czy taka zmiana nazwy lub utworzenie nowej firmy niejako na bazie starej firmy
    daje jakieś korzyści podatkowe ? Po co taki ruch ?

  • 2. Data: 2010-03-06 13:07:53
    Temat: Re: Zmiana nazwy firmy - korzysci podatkowe ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-06 13:58, Imiennika pisze:
    > Czy taka zmiana nazwy lub utworzenie nowej firmy niejako na bazie starej firmy
    > daje jakieś korzyści podatkowe ? Po co taki ruch ?

    W ochroniarstwie to jeszcze może być inna rzecz -- obejście bana na
    licencję po wpadce. Był kiedyś taki przypadek... Była sobie firma X,
    która nabroiła, zabrali jej licencję, więc żona właściciela założyła
    firmę X BIS i już.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2010-03-06 19:42:00
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    > licencję po wpadce. Był kiedyś taki przypadek... Była sobie firma X,
    > która nabroiła, zabrali jej licencję, więc żona właściciela założyła

    Jeśli jakaś Spzoo która dożywotnie super korzystne umowy z klientami zawarła
    (np. wpłacasz teraz 5555zl
    i msz u nas ochronę przez 25lat.. ) to teraz już tych umów nie ma.

  • 4. Data: 2010-03-06 21:49:28
    Od: Piotr <...@...c>

    Imiennika pisze:
> [...]
    >
    > Czy taka zmiana nazwy lub utworzenie nowej firmy niejako na bazie starej firmy
    > daje jakieś korzyści podatkowe ? Po co taki ruch ?

    Moja siostra ma podobny problem. Powiedzmy jest sobie sieć sklepów
    spożywczych firmy A. W październiku całą sieć przejmuje firma B. W
    rozliczeniu rocznym PIT-11 ma wpisane koszty uzyskania 1467,59. Praca
    przez cały rok, w tej samej miejscowości co miejsce zamieszkania, więc
    powinno być 1335 zł (do tej pory co rok miała koszty prawidłowo pisane).
    Jak powinna wpisać w rozliczeniu rocznym, koszty z PIT-11, czy
    rzeczywiście poniesione (1335 zł)?