  • 1. Data: 2010-03-05 17:57:20
    Temat: Ulga prorodzinna na pracującego studenta
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Złożyłem już PIT-a 37. Rozliczam się wspólnie z żoną. Mój syn studiuje. Ma
    23 lata i jest na 4 roku studiów. W 2009 roku pracował. Przychód miał
    3200zł, ale po odliczeniu kosztów uzyskania przychodu zostało 2500zł, więc
    cały zapłacony podatek(około 460zł) ma do zwrotu. I tu mam dwa pytania:

    1. Czy w związku z tym należy mi się ulga prorodzinna na niego (ta na
    dziecko)?
    2. Jeśli tak, to jak teraz zrobić korektę mojego pitu? Na jakim druku?

    Pozdrawiam.
    Ajgor

  • 2. Data: 2010-03-05 18:18:11
    Temat: Re: Ulga prorodzinna na pracującego studenta
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ajgor wrote:
> [...]
    > dziecko)?
    > 2. Jeśli tak, to jak teraz zrobić korektę mojego pitu? Na jakim druku?

    wg http://www.pit.pl/skala_podatkowa_pit_190.php

    roczny dochod niepowodujacy obowiazku zaplaty podatku to 3091 zl.

    Sorry, nie lapiesz sie na ulge.

  • 3. Data: 2010-03-05 19:17:28
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > roczny dochod niepowodujacy obowiazku zaplaty podatku to 3091 zl.

    > Sorry, nie lapiesz sie na ulge.

    ???
    A od kiedy to 2500 > 3091?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2010-03-05 19:41:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > wg http://www.pit.pl/skala_podatkowa_pit_190.php

    Strona nie na temat.

    > roczny dochod niepowodujacy obowiazku zaplaty podatku to 3091 zl.

    Sorry, przychod i dochod to co innego.

    Ww. osobnik mial dochod 2500 zl, wiec ulga sie nalezy.

    MJ

  • 5. Data: 2010-03-05 19:54:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SDD wrote:

    >>> 3200zł, ale po odliczeniu kosztów uzyskania przychodu zostało 2500zł,

    > ???
    > A od kiedy to 2500 > 3091?

    upewnilbym sie jeszcze , czy tam na pewno pisza dobrze o dochodzie, a
    nie przychodzie
    ale punkt dla ciebie.

  • 6. Data: 2010-03-05 19:58:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Strona nie na temat.

    > Sorry, przychod i dochod to co innego.
    >
    > Ww. osobnik mial dochod 2500 zl, wiec ulga sie nalezy.

    juz sie poprawilem pietro nizej.

    odpowiedz na drugie pytanie watkotworcy: na tym samym formularzu,
    zaznaczajac aktualizacja

  • 7. Data: 2010-03-05 20:37:34
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "witek" > napisał w wiadomości

    > odpowiedz na drugie pytanie watkotworcy: na tym samym formularzu,
    > zaznaczajac aktualizacja

    I mam przepisać cały pit 37 tak, jak był, tylko zmienić tą ulgę?

  • 8. Data: 2010-03-05 20:44:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ajgor wrote:
    > Użytkownik "witek" > napisał w wiadomości

    > I mam przepisać cały pit 37 tak, jak był, tylko zmienić tą ulgę?

    tak jakby to byl nowy pit, tym razem juz z ulga, tylko robaczek w
    miejscu zlozenie zeznania przeskoczy na aktualizacja.
    do tego dolaczyc pisemko z jakiego powodu składa sie akutalizacje, co by
    nie musili szukac co sie zmienilo.

  • 9. Data: 2010-03-05 21:20:19
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał

    > upewnilbym sie jeszcze , czy tam na pewno pisza dobrze o dochodzie, a nie
    > przychodzie
    > ale punkt dla ciebie.

    Zdecydowanie dochód ma być mniejszy niż.. a nie przychód:
    http://mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_podatkow
    e/pit_2009/objpit-o-2009.pdf
    strona 7, pierwsza pauza od dołu "uzyskało dochodów"

    Pozdrawiam
    tp

  • 10. Data: 2010-03-05 21:37:40
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

> [...]
    > zlozenie zeznania przeskoczy na aktualizacja.
    > do tego dolaczyc pisemko z jakiego powodu składa sie akutalizacje, co by

    Rozumiem. Dzięki.