  • 1. Data: 2008-05-08 20:43:58
    Temat: Nabycie towarów handlowych od osoby prywatnej
    Od: Jacek Kozłowski <"skylan[usun]"@skylan.pl>

    Witam,
    prowadzę działalność gospodarczą i jestem vatowcem. Chciałbym kupować
    towar od osoby prywatnej, nie prowadzącej działalności gospodarczej.
    Pytanie - na podstawie jakiego dokumentu to zaksięgować w kpir i w jaki
    sposób? Bardzo proszę o konkretny przykład.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 2. Data: 2008-05-08 21:00:48
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > podstawie jakiego dokumentu to zaksięgować w kpir i w jaki sposób? Bardzo

    Na podstawie rachunku wystawionego przez sprzedawcę (o ile to nie rolnik, tu
    możesz w odpowiednich sytuacjach wystawiać mu f-rę VAT-RR).

    Przykład:
    Pan A zawiera z Tobą umowę sprzedaży, (ustnie lub na pismie), wystawia rachunek
    na dany towar (nie musi być na jakimś specjalnym druku, może być na kartce
    papieru z zeszytu), ty rachunek wpisujesz w odpowiedniej kolumnie w kpir.

  • 3. Data: 2008-05-09 06:17:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 May 2008 23:00:48 +0200, sympatyczna_poczta_a napisał(a):

> [...]
    > rachunek na dany towar (nie musi być na jakimś specjalnym druku, może
    > być na kartce papieru z zeszytu), ty rachunek wpisujesz w odpowiedniej

    Tylko radzę pzeczytać co ma taki rachunek zawierać: Rozporządzenie
    Ministra Finansów z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia
    podatkowej księgi przychodów i rozchodów §12.