    From: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najem a rachunki
    Date: Fri, 30 Jan 2004 19:16:47 +0100
    Sender: m...@o...pl@195.136.247.138

    W artykule news:bve15o$ch4$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Grzegorz Czapla z adresu <c...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy aby na pewno?
    > ---------------------
    > e-Podatki - Komentarze i opinie - 20 stycznia 2004 r.
    > Wynajem w ciemno.
    >

    > Ministerstwo Finansów w piśmie z 25 czerwca 2003 r wyjaśniło, że
    > podatek ryczałtowy od przychodów z najmu (w wysokości 8,5 oraz 20
    > proc.) płaci się od przychodu, a nie od dochodu.
    >
    > Do tej pory za przychód uznawano czynsz od najemcy, a także uiszczaną
    > przez niego opłatę mieszkaniową, opłaty stałe za media i podatek od
    > nieruchomości. To się jednak zmieniło. W piśmie z 25 czerwca 2003 r.
> [...]

    Jest to jak najbardziej logiczne, ale w momencie wejścia opodatkowania najmu
    ryczałtem spotkałem się z następującą interpretacją : Jeżeli w umowie wprost
    określi się, że opłaty z tytułów ponosi najemca to nie podlega to
    opodatkowaniu, gdyż nie ma wtedy przychodu. Pieniędzy za media nie dostaje
    do ręki wynajmujący, a jedynie zapłacone rachunki. Ale musi to być
    jednoznacznie określone w umowie.