    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najem a rachunki
    Date: Fri, 30 Jan 2004 23:17:15 +0100

    On Fri, 30 Jan 2004, Maciej wrote:

    >+ W artykule
    >+ news:Pine.WNT.4.58.0401301835070.-107757069@Athlon.p
    ortezjan.zabrze.pl,
    >+ niejaki(a): Gotfryd Smolik news z adresu <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > Przyznam że ciekawa interpretacja ;)
    >+ > Znaczy: rachunek jest FAŁSZYWY ?
    >+ > Bo jesli NIE jest zapłacony przez
    >+ > lub w imieniu osoby która
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ Mieszkam w mieszkaniu które jest własnością ojca. Rachunki opłacam ja bo
    >+ ojciec mieszka gdzie indziej czy powinni wszyscy pozrywać ze mną umowy

    Nie, bo płacisz w imieniu ("za") ojca. Fakt że być może figurujesz
    jako wpłacający jest bez znaczenia: być może kupiłeś jego dług
    i go regulujesz ;)

    >+ Poza tym może nie pobieram opłat za media bo
    >+ ustaliłem taki czynsz, ze sam płacę rachunki. Przemyśl

    Nie ma co przemyśliwać: jeśli owe opłaty są "zawarte w czynszu"
    to wszystko jest w porządku, tak ma być.
    Problem zaczyna się jeśli ktoś NIE ujął w czynszu owych "opłat
    związanych z wynajmem" i lokator płaci w jego imieniu: w sąsiednim
    poście powołujesz się na "spotykane na początku interpretacje".
    IMHO - one były niezgodne z literą przepisu i tyle :(

    >+ > W zasadzie za ten pomysł powinnismy jakas nagrodę grupowa
    >+ > przyznawać :) - za "ustne informacje" znaczy :)
    >+
    >+ Jak najbardziej trafna podpowiedź, gdyż w naszym kraju interpretacje US
    >+ pomimo że jeden kraj, że warto uzyskać informację bezpośrednio u nich w celu
    >+ uniknięcia problemów.

    Ale nie *ustnie*. Co można sobie zrobić z ustnym wyjaśnieniem można
    znaleźć w googlu :) - oczywiście w razie kontroli.
    Przeciwko pytaniu "we właściwym US" nie mam nic :)
    W związku z podtrzymaniem pomysłu "ustna informacja" podtrzymuję
    potencjalną nominację na potencjalne wyróżnienie :)

    pozdrowienia, Gotfryd