    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Najmniej czasochłonne rozliczanie KPiR i VAT
    Date: Sun, 15 Feb 2009 19:28:25 +0100

    Dnia 15-02-2009 o 19:07:44 geko <g...@a...pl> napisał(a):

    > Witam. Mam pytanie do znawców tematu. Zakładam właśnie Działalność
    > Gospodarczą z KPiR i VAT, będzie to działalność uboczna , bo mam też
    > etat (czyli będę płacił tylko składkę zdrowotną do ZUS).
    > Będę miał kilka faktur kosztów i może co 1 fakturę sprzedaży na miesiąc
    > (jak dobrze pójdzie).
    > Jakie mam możliwości wyboru składania deklaracji w US dotyczących PIT i
    > VAT, aby było to najmniej czasochłonne?
    > Czy można VAT i PIT składać np raz rocznie , czy trzeba zeznania VAT co
    > miesiąc składać? To samo dotyczy przelewów składek do US. Trzeba robić
> [...]

    Możesz wybrać PIT i VAT kwartalnie. Na PIT co kwartał wpłacasz
    zaliczkę i nic nie składasz - tylko raz na rok PIT-36.
    Do VAT co kwartał składasz VAT-7K.
    Do tego bodajże od marca zotanie ujednolicona składka zdrowotna ZUS
    i przez cały rok będzie taka sama - więc możesz złożyć 1 raz DRA
    i potem już nie składać, a tylko co miesiąc przelewać swoje zdrowotne.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek