  • 11. Data: 2010-03-31 07:29:28
    Temat: Re: Należny podatek z konta bankowego innej osoby?
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 30 Mar, 21:16, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > na mojej poczcie w niektorych godzinach nie ma kolejek.

    Tak, pewnie w tych godzinach w ktorych przecietny czlowiek pracuje :)

    > W okienku w US pewnie tez nie zawsze do kasy są kolejki

    jw

    > Na pewno starsza pani sie ucieszy jak dostanie pismo wzywajace ja do US
    > celem wyjasnienia braku wpłaty/wpłaty przez inna osbę.
    > Przy okazji wyjdzie jakis podatek do zapłcenia itp itd.

    Jaki podatek do zaplacenia? przeciez wlasnie zaplacila podatek (fakt
    ze niepoprawnie ale to zrobila)

  • 12. Data: 2010-03-31 08:18:29
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    > Jaki podatek do zaplacenia? przeciez wlasnie zaplacila podatek (fakt
    > ze niepoprawnie ale to zrobila)

    Jak zapłaciła? Zapłacił ktoś inny za nią - taka sobie darowizna... --->
    podatek?

    JS

  • 13. Data: 2010-03-31 08:33:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ianus pisze:

    > Jak zapłaciła? Zapłacił ktoś inny za nią - taka sobie darowizna... --->
    > podatek?

    Daleko temu do darowizny, zakładając że obieg pieniędzy wyglądał
    podatnik -> osoba trzecia -> urząd.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-03-31 12:49:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    badzio wrote:

    > Tak, pewnie w tych godzinach w ktorych przecietny czlowiek pracuje :)

    > jw

    to skoro człowiek chce być uczynny to niech sobie weźmie urlop.
    Raz w roku się da.

    > Jaki podatek do zaplacenia? przeciez wlasnie zaplacila podatek (fakt
    > ze niepoprawnie ale to zrobila)

    podatek właśnie za to niepoprawnie.
    łatwo wtopić przy takich przelewach.
    to tak jakbyś policjantowi przed nosem przechodził na czerwonym świetle
    i miał pretensje, że ci mandat dowalił.

  • 15. Data: 2010-03-31 12:51:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Daleko temu do darowizny, zakładając że obieg pieniędzy wyglądał
    > podatnik -> osoba trzecia -> urząd.

    niestety osoba trzecia nie zapłaciła pieniędzmi, które dostała od
    podatnika tylko innymi (swoimi własnymi).
    To się też pod podatek kwalifikuje.

  • 16. Data: 2010-03-31 12:53:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > niestety osoba trzecia nie zapłaciła pieniędzmi, które dostała od
    > podatnika tylko innymi (swoimi własnymi).

    Nie wiadomo. Mogła je przecież wpłacić na swoje konto wpierw, jeśli w
    ogóle ma to jakieś znaczenie.

    > To się też pod podatek kwalifikuje.

    Z tytułu? Tylko nie pisz o nieśmiertelnym depozycie nieprawidłowym.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2010-03-31 14:39:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Nie wiadomo. Mogła je przecież wpłacić na swoje konto wpierw, jeśli w
    > ogóle ma to jakieś znaczenie.

    > Z tytułu? Tylko nie pisz o nieśmiertelnym depozycie nieprawidłowym.

    nieodpłatne świadczenie.

    cokolwiek by nie zrobiła z elektronicznym pieniądzem bedzie to zawsze
    depozyt nieprawidłowy.

  • 18. Data: 2010-03-31 14:45:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > nieodpłatne świadczenie.

    Należy się go tak samo obawiać jak tego, że US zażyczy sobie podatku
    np. od robienia zakupów dla całej rodziny. Czyli olać.

    > cokolwiek by nie zrobiła z elektronicznym pieniądzem bedzie to zawsze
    > depozyt nieprawidłowy.

    Nie, bo nie ma obowiązku zwrotu, ani nie może dowolnie rozporządzać
    danymi mu na przechowanie (?) pieniędzmi.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-03-31 15:33:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Należy się go tak samo obawiać jak tego, że US zażyczy sobie
    > podatku np. od robienia zakupów dla całej rodziny. Czyli olać.

    Z drugiej strony, lepiej zeby sie urzedowi zgadzalo, bo po co sobie
    robic klopot?

    Chociaz i tak nie pomoze.

    Jak za pierwszy rok, kiedy w ogole taka mozliwosc byla, rodzice
    zlozyli wspolnego pita i ojciec doplacil ile tam trzeba podatku
    przelewem z konta (zreszta wspolnego), to potem moja matka byla 4 razy
    wzywana (w tym ostatni raz po SZESCIU latach i nie chciala im zrobic
    awantury, chociaz ja buntowalem), bo urzedowi w kolko wychodzilo, ze
    od niej tej wplaty nie bylo i ze brakuje.

    MJ

  • 20. Data: 2010-04-01 16:48:31
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    > Na pewno starsza pani sie ucieszy jak dostanie pismo wzywajace ja do US
    > celem wyjasnienia braku wpłaty/wpłaty przez inna osbę.

    Chyba przeceniasz urzedników skarbowych
    Myślisz, ze tam jest jakaś blondi znająca się na komputerach, która sprawdza
    czy przelew wyszedł z właściwego konta?
    Blondi obchodzi kwota i specjalny format treści zapłaty. Jedna linijka z
    paczki milionów przelewów na wspólne konto w NBP.
    Myślisz, ze informatyk się nudził i zaimplementował porównania w obsłudze
    rachunku bankowego ?
    Myślisz , ze paczki tekstowe z NBP same się księgują na indywidualnych
    kontach podatników wg NIP?