  • 1. Data: 2007-08-26 21:36:08
    Temat: Nazwa towaru na FV
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    Witam

    Mam kilka prostych (chyba :P) pytań.

    Wykonałem usługę dla Klienta, którą to powiedzmy chciałbym rozliczyć
    jako "działalność edycyjna w zakresie oprogramowania".
    Co prawda faktura została już wystawiona i nawet przyjęta przez
    księgowego Zleceniodawcy no ale cały czas męczy mnie ta kwestia więc
    postanowiłem zapytać.

    1. Czy w kolumnie "nazwa towaru" faktury mogę użyć takiego zwrotu:
    "Współpraca przy tworzeniu systemu xxx" ?

    1.2. Jeśli nie to co powinno się tam wpisać ?

    2. Jak policzyć to co zrobiłem? co wpisać w kolumnie "ilość", czy mogę
    w ogóle pominąć tę kolumnę ?

    3. Czy i w jakich sytuacjach mogę wystawić fakturę na powyższą usługę
    nie mając podpisanej z Klientem umowy ?

    Z góry dziękuję za pomoc

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 2. Data: 2007-08-26 21:50:26
    Temat: Re: Nazwa towaru na FV
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-08-2007 o 23:36:08 Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > postanowiłem zapytać.
    >
    > 1. Czy w kolumnie "nazwa towaru" faktury mogę użyć takiego zwrotu:
    > "Współpraca przy tworzeniu systemu xxx" ?

    A faktura jest za współpracę?

    > 1.2. Jeśli nie to co powinno się tam wpisać ?

    j.w.

    > 2. Jak policzyć to co zrobiłem? co wpisać w kolumnie "ilość", czy mogę
    > w ogóle pominąć tę kolumnę ?

    "1" nie pasuje ;) ?

    > 3. Czy i w jakich sytuacjach mogę wystawić fakturę na powyższą usługę
    > nie mając podpisanej z Klientem umowy ?

    Ustnej umowy tez nie masz?

  • 3. Data: 2007-08-26 21:59:12
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    On 26 Sie, 23:50, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

    > A faktura jest za współpracę?
    Tak

    > j.w.

    > "1" nie pasuje ;) ?
    jakoś tak dziwnie :)

    > Ustnej umowy tez nie masz?
    No jest :) - wystarczy ?

  • 4. Data: 2007-08-26 22:08:52
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-08-2007 o 23:59:12 Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>
    napisał(a):

    > Tak

    No to w czym problem - masz rzetelny opis usługi

    > jakoś tak dziwnie :)

    A jednostkę jaką masz :)

    IMVHO można by to pominąć bo to wynika z opisu usługi, ale po co kusić
    wilka
    - jeszcze ktoś stwierdzi że to nie faktura.

    > No jest :) - wystarczy ?

    Zależy do czego - do wyegzekwowania nalezności może nie wystarczyć ;)

  • 5. Data: 2007-08-26 22:23:27
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    > No to w czym problem - masz rzetelny opis usługi
    No właśnie nie wiedziałem czy jest jakiś problem - teraz wiem, że
    niema :)

    > A jednostkę jaką masz :)
    Nie mam ani kolumny jednostka ani ilość.

    > IMVHO można by to pominąć bo to wynika z opisu usługi, ale po co kusić
    > wilka
    > - jeszcze ktoś stwierdzi że to nie faktura.
    oby nie

    > Zależy do czego - do wyegzekwowania należności może nie wystarczyć ;)
    tego pod uwagę nie biorę więc ostatecznie zakładam, że: umowa nie jest
    wymagana aby można było wystawić komuś fakturę za "działalność
    edycyjną w zakresie oprogramowania"

    nocne szybkie pytania i jeszcze szybsze nocne odpowiedzi :) - podoba
    mi się

    bardzo dziękuję za pomoc

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 6. Data: 2007-08-27 22:39:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

    > A jednostkę jaką masz :)
    >
    > IMVHO można by to pominąć bo to wynika z opisu usługi, ale po co kusić wilka
    > - jeszcze ktoś stwierdzi że to nie faktura.

    Dlaczego? (łamanie tekstu moje, rozporządzenie o wystawianiu f-r):
    http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    +++
    5) jednostkę miary i iloœć sprzedanych towarów
    lub
    rodzaj wykonanych usług;
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-08-28 08:06:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 00:39:04 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > http://podatki.pl/akty/250505a.htm?strona=1#spis4
    > +++
    > 5) jednostkę miary i iloœć sprzedanych towarów

    O, dobrze wiedzieć

    Zostaje kwestia, który spójnik ma większy priorytet :)

  • 8. Data: 2007-08-28 11:33:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Aug 2007, t...@o...pl wrote:

    > O, dobrze wiedzieć
    >
    > Zostaje kwestia, który spójnik ma większy priorytet :)

    :)
    IMO zarówno podejście formalne, czyli z braku istnienia uznanych
    priorytetów spójników czytanie ich "od lewej do prawej" z określaniem
    innego porządku wyłącznie za pomocą znaków przestanowych i nawiasów,
    jak i próba określenia celu założonego przez twórcę przepisu, prowadzi
    mnie do wniosku że "jak wyżej" :)
    Przyjmując inne założenia otrzymamy "jednostkę miary i [cięcie/lub]
    rodzaj wykonanych usług", co czyni bezsensowną informację o jednostce
    miary (skoro ilości i tak nie ma).

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-08-28 13:05:26
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-08-2007 o 13:33:58 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Przyjmując inne założenia otrzymamy "jednostkę miary i [cięcie/lub]
    > rodzaj wykonanych usług", co czyni bezsensowną informację o jednostce

    Zgoda.
    Co nie zmienia faktu że takie rzeczy powinny być pisane czarno na białym
    Bo jeśli w takich drobnych rzeczach sa wątpliwości, to potem mamy
    rezultaty.
    Tutaj akurat się czepiłem, ale już z określeniem podmiotów na fakturze były
    dywagacje i chyba wyroki nawet zapadały, z prawem do legitymowania w
    hipermarketach
    przez ochroniarzy też są jaja na skutek takiego pisania prawa itd itp.
    Ale my tutaj możemy sobie gadać, a sprawy dalej będa po staremu :)

  • 10. Data: 2007-08-28 13:05:27
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 28 sierpnia 2007 13:33
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708281330110.3880@athlon64>):

> [...]
    > Przyjmując inne założenia otrzymamy "jednostkę miary i [cięcie/lub]
    > rodzaj wykonanych usług", co czyni bezsensowną informację o jednostce

    Może tak:

    jednostkę miary i ilość ((sprzedanych towarów) lub (rodzaj wykonanych
    usług))

    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl