    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Neostrada w domu - raz jeszcze
    Date: Tue, 16 Sep 2003 12:45:41 +0200

    Użytkownik cef napisał:

    > telefon,
    >
    > Ja się tak jeszcze zapytam:
    > czy neostrada jest telefonem, energią czy gazem?
    >
    > Wg mnie nie masz możliwości wrzucenia tego abonamentu
    > neostrady do kosztów. Załóż drugą linię
    > z minimalnym abonamentem do celów prywatnych,
    > a numer z neo przepisz na firmę.

    Albo przepisz linię na firmę i albo wyłaczaj z kosztów i odliczeń VAT
    wszystko poza neo albo co miesiąc wystawiaj sobie refakturę -
    przekazanie na własne potrzeby podatnika.

    Ja i wiekszośc znanych mi osób stosuje metode pierwszą, nikt sie nigdy
    nie czepiał. Podatnik ma prawo odliczyc VAt a nie obowiązek - jeżeli z
    czegos rezygnuję to moja sprawa. To samo dotyczy KUP (poza towarem i
    materiałem, bo te trzeba ujmowac w KPiR żeby US sie nie czepiał że
    sprzedaję kupowane na lewo).
    Generalnie US rzadko interesuje się dobrowolnymi wyłaczeniami z KUP.
    Nie ujął w koszty? Więcej odda państwu.
    IMHO dośc logiczne, skoro zadaniem US jest pilnowac żeby pdoatnik nie
    oddał za mało, jak odda za dużo jego strata.
    Pamietam taki wyrok NSA który uniewaznił decyzję US w której tenże
    wyrzucił podatnikowi cośtam z kosztów ale "wrzucił" cos innego i ogółme
    wyszło na korzyśc podatnika.
    Stwierdzono że "US nie jest od dbania o interes podatnika a o interes
    skarbu państwa".

    Jeżeli chcesz być formalistą, proponuję metodę drugą. Tu juz nie ma
    chyba żadnych kontrowersji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk