  • 11. Data: 2004-06-11 09:48:05
    Temat: Re: Nie dostałem zwrotu podatku w ustawowym terminie - co dalej?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, rafaello de D. wrote:

    >+ "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    [...]
    >+ > Ponadto przypomnij sobie czy nie dostałeś kiedyś jakiegoś mandatu,
    >+ > drogowego, za jazdę bez biletu środkami komunikacji publicznej

    Moment. To *jest* możliwe - trzykrotna udowodniona jazda bez
    biletu stanowi wykroczenie i można dostać mandat.
    Ale *jednokrotna* jazda bez biletu NIE podlega karaniu środkami
    opisanymi w KK i KW. Za to dostaje się wyłącznie cywilną "propozycję
    opłaty specjalnej" ;> ujętej w cenniku tak jak normalny bilet.
    To NIE JEST KARA !

    >+ > US może zająć kwotę zwrotu na poczet spłaty tych zaległości.
    >+ [...]
    >+ gdzie znajde przepis na podstawie ktorego US moze to zrobic ?

    Na przykład przejrzawszy:
    http://tiny.pl/hqf
    czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=mandat%20OR%20ma
    ndatem%20OR%20mandatu&as_oq=US%20skarbowy%20skarbowe
    go&ie=UTF-8&as_ugroup=*.prawo&as_drrb=b&as_mind=12&a
    s_minm=2&as_miny=2003&as_maxd=11&as_maxm=6&as_maxy=2
    004&lr=&num=100&hl=pl

    Sugeruję kliknięcie w link "zaawansowane wyszukiwanie" celem sprawdzenia
    co googlowi można zapodać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-06-11 12:44:36
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 11 cze o godzinie 11:48, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]

    Zostawiłem tą wrotkę celowo, ponieważ odpowiadasz pod postem Rafaello de D.
    ale /wątkujesz/ do mnie :D

    > Moment. To *jest* możliwe - trzykrotna udowodniona jazda bez
    > biletu stanowi wykroczenie i można dostać mandat.

    O.K. - nie przywiązywałem nigdy wagi do słowa /mandat/ - teraz zaczynam
    kumać ;)
    Chodziło mi o to czy nie wiszą na /delikwencie/ jakieś zobowiązania
    płatnicze za _jakiekolwiek_ przewinienia, wykroczenia różnego typu które
    zostały przez takowego /delikwenta/ podpisane ale nie zapłacone,
    uregulowane.

    > Ale *jednokrotna* jazda bez biletu NIE podlega karaniu środkami
    > opisanymi w KK i KW. Za to dostaje się wyłącznie cywilną "propozycję
    > opłaty specjalnej" ;> ujętej w cenniku tak jak normalny bilet.

    Zaprawdę powiadam Ci, jazda bez biletu środkiem komunikacji miejskiej gdzie
    zastosowano, jak to ładnie ująłeś, "propozycję opłaty specjalnej" - nie
    jest bynajmniej ceną normalnego biletu - bo przecież 2,30 <> 80,00 PLN -
    przynajmniej tak mi się wydaje ;)

    > To NIE JEST KARA !

    Nie? To pewnie zachęta do kolejnej takiej jazdy, po co kupować bilet skoro
    można przyjąć "propozycję opłaty specjalnej" - /która jest prawie 35 razy
    większa niż bilet/.

> [...]
    004&lr=&num=100&hl=pl

    > Sugeruję kliknięcie w link "zaawansowane wyszukiwanie" celem sprawdzenia

    Teraz to już sam nie wiem czy piszesz /do mnie/ czy do Rafaello De D. :(
    Od jakiegoś czasu czytam tą Grupę i widzę że się udzielasz, więc trochę
    nietaktem może będzie z mojej strony, jeżeli poproszę Cię o stosowanie
    podstawowych zasad Usenetu - jeżeli odpowiadasz to odpowiadaj danej osobie
    a nie łącz odpowiedzi w jeden post - traci się wątek, sedno spraw
    poruszanych a przy stosowaniu filtrów - doprowadzi czasami do utraty
    postów.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 13. Data: 2004-06-11 15:08:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jun 2004, Artur Ch. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zastosowano, jak to ładnie ująłeś, "propozycję opłaty specjalnej" - nie
    >+ jest bynajmniej ceną normalnego biletu

    Ależ ja nie pisałem że to jest *równowartość*. Tylko że *zasada
    nabycia* :) jest ta sama - cywilna umowa w postaci akceptacji taryfy
    przewozowej; jeden i drugi bilet to tylko inne pozycje taryfy ;)

    >+ - bo przecież 2,30 <> 80,00 PLN -
    >+ przynajmniej tak mi się wydaje ;)

    Ach, temu nie zaprzeczam :) Niemniej w części przypadków może
    to być tańszy "bilet" niż taksówka - BTW, ile kosztuje kurs
    taksówką z Tarnowskich Gór do Katowic na przykład ? :)

    >+ > To NIE JEST KARA !
    >+
    >+ Nie?

    Nie. Kara to środek *karny* właśnie. Kara nie jest np. rekompensatą
    dla ofiary danego działania... sprawca ją płaci "nikomu", tj.
    Skarbowi Państwa :) albo wręcz NIKT z niej nic nie ma (jak idzie
    siedzieć to jeszcze dopłacić trzeba :])

    >+ To pewnie zachęta do kolejnej takiej jazdy, po co kupować bilet skoro
    >+ można przyjąć "propozycję opłaty specjalnej" - /która jest prawie 35 razy
    >+ większa niż bilet/.

    ...ale to już kwestia umowy ;)
    No dobra, możemy umówić się iż jest to "kara umowna w rozumieniu
    Kodeksu Cywilnego" :)

    >+ Teraz to już sam nie wiem czy piszesz /do mnie/ czy do Rafaello De D. :(

    *Sprawdź głębokość znaczników cytowania* !
    Przecież WIDAĆ (mam nadzieję ;)) kiedy odpowiadam tobie a kiedy
    poprzednikowi.

    >+ nietaktem może będzie z mojej strony, jeżeli poproszę Cię o stosowanie
    >+ podstawowych zasad Usenetu - jeżeli odpowiadasz to odpowiadaj danej osobie

    Przeciw jest generowanie zwiększonego ruchu. Jak kolejny odpowiadający
    będzie chciał się odnieść do jednej kwestii to drugą wytnie.

    >+ a nie łącz odpowiedzi w jeden post - traci się wątek

    ...przesadzasz :], chyba bardziej niż ten gość z .prawo co to
    manualnej skrzyni biegów nie lubi ;)

    >+ poruszanych a przy stosowaniu filtrów - doprowadzi czasami do utraty
    >+ postów.

    Trudno.
    Biorę pod uwagę że wolno wycinać moje posty bez konsekwencji karnych ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 14. Data: 2004-06-12 11:20:46
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Kiedyś czytałem, że US zwlekał rok, potem oddał tylko kwotę główną a odsetek
    > "zapomniał", no i potem się okazuje, że od odsetek nie nalicza się odsetek,
    > więc teoretycznie mogą w nieskończoność to ciągnąc.

    Odsetki od odsetek można naliczać po wytoczeniu powództwa, więc wystarczyło
    szybko oddać sprawę do sądu. Taka uwaga dla odważnych ludzi :)

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl