eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie dostałem zwrotu podatku w ustawowym terminie - co dalej? › Re: Nie dostałem zwrotu podatku w ustawowym terminie - co dalej?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie dostałem zwrotu podatku w ustawowym terminie - co dalej?
    Date: Fri, 11 Jun 2004 17:08:33 +0200

    On Fri, 11 Jun 2004, Artur Ch. wrote:
    [...]
    >+ > Ale *jednokrotna* jazda bez biletu NIE podlega karaniu środkami
    >+ > opisanymi w KK i KW. Za to dostaje się wyłącznie cywilną "propozycję
    >+ > opłaty specjalnej" ;> ujętej w cenniku tak jak normalny bilet.
    >+
    >+ Zaprawdę powiadam Ci, jazda bez biletu środkiem komunikacji miejskiej gdzie
    >+ zastosowano, jak to ładnie ująłeś, "propozycję opłaty specjalnej" - nie
    >+ jest bynajmniej ceną normalnego biletu

    Ależ ja nie pisałem że to jest *równowartość*. Tylko że *zasada
    nabycia* :) jest ta sama - cywilna umowa w postaci akceptacji taryfy
    przewozowej; jeden i drugi bilet to tylko inne pozycje taryfy ;)

    >+ - bo przecież 2,30 <> 80,00 PLN -
    >+ przynajmniej tak mi się wydaje ;)

    Ach, temu nie zaprzeczam :) Niemniej w części przypadków może
    to być tańszy "bilet" niż taksówka - BTW, ile kosztuje kurs
    taksówką z Tarnowskich Gór do Katowic na przykład ? :)

    >+ > To NIE JEST KARA !
    >+
    >+ Nie?

    Nie. Kara to środek *karny* właśnie. Kara nie jest np. rekompensatą
    dla ofiary danego działania... sprawca ją płaci "nikomu", tj.
    Skarbowi Państwa :) albo wręcz NIKT z niej nic nie ma (jak idzie
    siedzieć to jeszcze dopłacić trzeba :])

    >+ To pewnie zachęta do kolejnej takiej jazdy, po co kupować bilet skoro
    >+ można przyjąć "propozycję opłaty specjalnej" - /która jest prawie 35 razy
    >+ większa niż bilet/.

    ...ale to już kwestia umowy ;)
    No dobra, możemy umówić się iż jest to "kara umowna w rozumieniu
    Kodeksu Cywilnego" :)

    >+ Teraz to już sam nie wiem czy piszesz /do mnie/ czy do Rafaello De D. :(

    *Sprawdź głębokość znaczników cytowania* !
    Przecież WIDAĆ (mam nadzieję ;)) kiedy odpowiadam tobie a kiedy
    poprzednikowi.

    >+ nietaktem może będzie z mojej strony, jeżeli poproszę Cię o stosowanie
    >+ podstawowych zasad Usenetu - jeżeli odpowiadasz to odpowiadaj danej osobie

    Przeciw jest generowanie zwiększonego ruchu. Jak kolejny odpowiadający
    będzie chciał się odnieść do jednej kwestii to drugą wytnie.

    >+ a nie łącz odpowiedzi w jeden post - traci się wątek

    ...przesadzasz :], chyba bardziej niż ten gość z .prawo co to
    manualnej skrzyni biegów nie lubi ;)

    >+ poruszanych a przy stosowaniu filtrów - doprowadzi czasami do utraty
    >+ postów.

    Trudno.
    Biorę pod uwagę że wolno wycinać moje posty bez konsekwencji karnych ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)