  • 1. Data: 2002-05-31 09:12:47
    Temat: Nie odebrana faktura
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    1.Wystawiłem fakturę, sprzedaż przeszła przez kasę fiskalną. Ale klient nie
    odebrał faktury. Napisać na kopii i oryginale "Anulowano" i wpiąc do
    dokumentów?
    2.Zapłacić chciał złodziej kradzioną kartą. Ze się zorientowałem to chama
    wysłałem do wszystkich diabłów. Jakby jednak zapłacił i POLCARD transakcji
    nie uznał to moja strata. Wpisać wtedy kwotę w pozostałe wydatki? Sprzedaż
    była, tylko zapłaty nie było. Unieważnić sprzedaży chyba nie mogę?

    dzieki jak zwykle
    WS

    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 2. Data: 2002-05-31 10:30:41
    Temat: Re: Nie odebrana faktura
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ad7eu4$lct$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > 1.Wystawiłem fakturę, sprzedaż przeszła przez kasę fiskalną. Ale klient
    nie
    > odebrał faktury. Napisać na kopii i oryginale "Anulowano" i wpiąc do
    > dokumentów?
    A towar odebrał? Jeśli tak to po prostu wyslij oryginał faktury do klienta.
    Jeśli jednak sprzedaży nie było - to IMHO należałoby wystawić fakturę
    korygującą na całą kwotę i dokładnie opisać przyczynę korekty (np.
    transakcja nie doszła do skutku) i spiąć razem wszystkie dokumenty - w tym
    przypadku US nie powinien przyczepic się do braku podpisu na f.kor (tak
    przynajmniej twierdziła pani z US na ostatnim szkoleniu)

> [...]
    > nie uznał to moja strata. Wpisać wtedy kwotę w pozostałe wydatki? Sprzedaż
    > była, tylko zapłaty nie było. Unieważnić sprzedaży chyba nie mogę?

    unieważnic sprzedazy nie możesz, bo ona faktycznie była. I kwota nalezności
    jest twoim przychodem ze sprzedaży mimo, że nie została zapłacona. Mozesz
    natomiast dochodzić zapłaty należności od klienta + odsetki itp (sam, firma
    windykacyja, sąd - drogi są różne, skuteczność także). Pozdr. Aneta

  • 3. Data: 2002-05-31 13:36:34
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Aneta <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad7j92$kja$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > przypadku US nie powinien przyczepic się do braku podpisu na f.kor (tak
    > przynajmniej twierdziła pani z US na ostatnim szkoleniu)

    Jeżeli transakcja nie doszła do skutku to w żadnym wypadku nie wystawiać
    korekty. Nieodebrana korekta nie zmniejszy obrotu za to faktura zwiększy. To
    co powiedziała pani z us na szkoleniu to bzdet do kwadratu, zwłaszcza po
    ostatniej nowelizacji gdzie wprost napisano, że korekta pomniejsza obrót
    dopiero po uzyskaniu potwierdzenia od odbiorcy. Najlepiej fakturę anulować i
    oczywiście pomniejszyć sprzedaż fiskalną jakimś rejestrem zwrotów, anulowań
    czy jak tam zwał.

    Sprzedaż

    Odesłałeś go do tych diabłów razem z kartą? Jeśli tak to gratuluję i
    dziękuję w imieniu złodziei, bo dzięki takim jak Ty są bezkarni.

  • 4. Data: 2002-05-31 14:47:22
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Odesłałeś go do tych diabłów razem z kartą? Jeśli tak to gratuluję i
    > dziękuję w imieniu złodziei, bo dzięki takim jak Ty są bezkarni.
    -----------------------------------
    Wojtku ja rozumiem że sprzedałeś (wydałeś ) towar ale nie masz zapłaty .W
    takim wypadku nie masz możliwości dokonywać żadnej korekty .Była sprzedaż i
    jest faktura( paragon) jest vat należny i jest rówież przychód płatność nie
    gra roli dla podatków oczywiście.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-05-31 21:20:17
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad7ubh$c2n$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > dopiero po uzyskaniu potwierdzenia od odbiorcy. Najlepiej fakturę anulować
    > oczywiście pomniejszyć sprzedaż fiskalną jakimś rejestrem zwrotów,

    Transakcja doszła do skutku, paragon fiskalny jest.

> [...]
    >
    > Odesłałeś go do tych diabłów razem z kartą? Jeśli tak to gratuluję i
    > dziękuję w imieniu złodziei, bo dzięki takim jak Ty są bezkarni.

    Spoko, to nie takie proste. Jeżeli terminal zgłosi "Zatrzymać Kartę" to
    możesz. Ale mi nic takiego terminal nie pokazał. Właściciel (jakiś hiszpan)
    pewnie jeszcze smacznie spał. Nie pasowało mi to że karta była Hiszpańska, a
    gośc Polak ale tak też się może zdarzyć. Za to podpis był ewidentnie inny.
    Niestety nie wolno mi karty zatrzymać tylko na podstawie podejrzeń. Tak jak
    nie wolno złapanego złodzieja przykuć kajdankami np do kraty (jak pódziesz
    dzwonić na policję). Jeden właściciel sklepu tak zrobił i ma sprawę o
    czasowe ograniczenie swobody.
    Odmówiłem gościowi i poszedł ale zaraz zadzwoniłem do Polcardu i oni już
    "wrzucili" tą kartę na uwazny monitoring. Tzn, nie puszczą żadnej następnej
    transakcji.
    Odradzam posiadania jakichkolwiek kart nie-elektronicznych, tzn takich w
    których transakcje potwierdzamy podpisem a nie PINem. PINu nie podrobi ale
    podpis na pewno.

  • 6. Data: 2002-05-31 21:22:41
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad825u$789$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > takim wypadku nie masz możliwości dokonywać żadnej korekty .Była sprzedaż
    > jest faktura( paragon) jest vat należny i jest rówież przychód płatność

    Tak, właśnie. Czyli strata tylko moja.
    Oczywiście tak się nie zdarzyło, tzn transakcję na kasie unieważniłem i
    wszystko jest ok ale rozważam sytuację gdyby...
    Dziękuję wszystkim
    WS

  • 7. Data: 2002-05-31 21:23:19
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

> [...]
    > przypadku US nie powinien przyczepic się do braku podpisu na f.kor (tak
    > przynajmniej twierdziła pani z US na ostatnim szkoleniu)

    Towar odebrał, sprzedaż była. Nie wiem czy mogę wysłac fakturę pocztą bo
    faktura jest nie podpisana, a nie mam upoważnienia do wyst. bez podpisu.
    Trudno liczyć że ktoś mi odeśle podpisaną.

> [...]
    firma
    > windykacyja, sąd - drogi są różne, skuteczność także). Pozdr. Aneta

    He, he jak tu znaleść klienta skoro to nie była jego karta. Prawdziwy
    właściciel jest całkiem niewinny.
    dzięki

    WS