  • 1. Data: 2013-04-28 22:56:54
    Temat: Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    Wysyłając elektronicznie deklarację za 2012 zdziwił mnie błąd danych
    autoryzacyjnych. Deklaracja poszła dopiero gdy jako kwotę przychodu za
    2011 wpisałem 0... co oznaczało, że rok temu moja deklaracja nie
    poszła. No i rzeczywiście :(

    Popełniłem wówczas fatalny błąd myląc pliki deklaracji 2010 i 2011.
    Deklaracja za 2011 "nie poszła", pewnie były jakieś błędy, a na domiar
    złego pobrałem potwierdzenie UPO nie tego pliku, czyli pobrałem
    potwierdzenie wysłania deklaracji z 2010 zamiast z 2011. Nie
    sprawdziłem daty w pobranym pliku UPO... Potwierdzenie UPO jest w
    wersji 4_01, która pojawiła się w 2012, więc na pewno musiałem je w
    2012r. pobierać, co stanowi niestety dowód pomyłki, ale nie stanowi
    żadnej okoliczności łagodzącej.

    Jaka kara mnie czeka? Nie dostałem jak dotąd żadnej informacji ani
    ponaglenia od Urzędu Skarbowego. Zamierzam ten fakt zgłosić z własnej
    woli. Czy mam się pożegnać z kilkoma tysiącami PLN?...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 2. Data: 2013-04-29 01:05:03
    Temat: Re: Nie wysłałem deklaracji z 2011... - co mnie czeka?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Rowerex,

    Sunday, April 28, 2013, 10:56:54 PM, you wrote:

> [...]

    > ponaglenia od Urzędu Skarbowego. Zamierzam ten fakt zgłosić z własnej
    > woli. Czy mam się pożegnać z kilkoma tysiącami PLN?...

    Nie mogą Cię ukarać, jeśli sam wykryłeś swój błąd i zgłosiłeś go zanim
    urząd się o tym dowiedział. Dołączasz do zeznania za 2011 rok pismo z
    wyjaśnieniem i jeśli nie masz żadnych pieniężnych zobowiązań
    wynikających z tego zeznania, nie powinno być żadnych problemów.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-04-29 03:21:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie mogą Cię ukarać,

    Mogą.
    Za sam fakt niezłożenia deklaracji w terminie.

  • 4. Data: 2013-04-29 03:28:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rowerex wrote:

    > Jaka kara mnie czeka?
    Grzywna z kodeksu karnoskarbowego plus oczywiscie doplata z odsetkami
    jak im cos byles winien.

    Grzywna wybosi od 138.60 zl w gore do 2772.

    O ile bedzie to rozpatrzone w postepowaniu mandatowym.
    Jesli zostanie to potraktowane jako przestepstwo (nie powinno) to ponoz
    wszystko razy 10.

    Nie dostałem jak dotąd żadnej informacji ani
    > ponaglenia od Urzędu Skarbowego.

    No to sie ciesz.

    Zamierzam ten fakt zgłosić z własnej
    > woli. Czy mam się pożegnać z kilkoma tysiącami PLN?...

    Zloz zeznanie razem z czynnym żalem i doplata jak sie nalezy . Ale
    RAZEM. Żeby ktores nie dotarlo przypadkiem wczesniej.

    Na podsawie art 16 kodeksu karno-skarbowego jesli czynny zal zostanie
    zlozony prawidlowo masz szanse uniknac grzywny w ogole.

    Jak to byl pit rozliczany wspolnie z zona, to teraz musicie zlozyc dwa
    oddzielne. Po terminie nie da sie zlozyc pitu wspolnego.

  • 5. Data: 2013-04-29 06:28:42
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 29 Kwi, 02:28, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Zloz zeznanie razem z czynnym żalem i doplata jak sie nalezy . Ale
    > RAZEM. Żeby ktores nie dotarlo przypadkiem wczesniej.

    Po ptokach - PIT za 2011 wysłałem elektronicznie razem z PIT za 2012
    czyli wczoraj... Napisałem maila do US (choc to bez sensu), ale po
    prostu się tam przejdę z żalem, skruchą (kawa chyba nie pomoże, nie ta
    czasy...)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 6. Data: 2013-04-29 08:15:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello witek,

    Monday, April 29, 2013, 3:21:26 AM, you wrote:

    > Mogą.
    > Za sam fakt niezłożenia deklaracji w terminie.

    I po co tniesz kontekst? Nie mogą, jeśli tego nie zauważyli a
    niezłożenie jest wynikiem pomyłki a nie świadomego działania i nie
    spowodowało ubytku podatków.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2013-04-29 10:19:02
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Rowerex" <r...@o...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
> [...]
    > czyli wczoraj... Napisałem maila do US (choc to bez sensu), ale po
    > prostu się tam przejdę z żalem, skruchą (kawa chyba nie pomoże, nie ta

    pisemnie http://www.pit.pl/aktualnosci-podatkowe/0205-czynny-
    zal-11290/

  • 8. Data: 2013-04-29 11:48:36
    Od: Rowerex <r...@o...pl>

    On 29 Kwi, 10:19, "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:
    > "Rowerex" <r...@o...pl> wrote in message

    .googlegroups.com...

    > pisemniehttp://www.pit.pl/aktualnosci-podatkowe/0205
    -czynny-zal-11290/

    Ot, to to! Napisałem stosowne pismo zawiadamiające o "samopopełnieniu"
    przestępstwa na którym sam się przyłapałem, opisałem mechanizm
    powstania pomyłki i przyznałem że to wyłącznie moja wina. Wyszło jak
    opisano w tym artykule mimo że dopiero teraz zajrzałem na tego linka.
    Przedstawiłem przed chwilą to pismo w US i dokładnie takie określenie
    usłyszałem, czyli "czynny żal". Oczywiście sprawa będzie rozpatrywane
    przez wydział karno-skarbowy czy jak oni się tam nazywają. Urzędnik
    któremu przedstawiałem sprawę nastawiał mnie raczej pozytywnie.

    Tak przy okazji jedna rzecz mi się w tych e-deklaracjach nie podoba -
    mianowicie deklarację wysyła się niemal "w ciemno", brakuje mi
    możliwości zweryfikowania tego, czy to co mam w formularzu zgadza się
    w całości z tym co dostał US. Owszem dostaje się UPO, ale UPO mówi
    tylko o tym, że coś dotarło do US i ze jest zgodne ze wzorcem xml i w
    zasadzie tyle. UPO nie mówi nic o zgodności danych wysłanych z danymi
    posiadanymi w formularzu. Np. można przez przypadek wysłać formularz z
    innymi danymi, który wypełniało się na próbę lub dla kogoś innego bo
    akurat miało się otwarte obydwa lub wiecej. US dostanie nie to co
    trzeba, a wypełniający będzie święcie przekonany, że wysłał prawidłowe
    dane...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 9. Data: 2013-04-29 15:16:26
    Od: <4...@9...151626.invalid> (Tom N)

    Rowerex w
    r.googlegroups.com>:

> [...]
    > mianowicie deklarację wysyła się niemal "w ciemno", brakuje mi
    > możliwości zweryfikowania tego, czy to co mam w formularzu zgadza się

    Ależ jest taka weryfikacja dwa skróty na UPO oraz NIPy

    > Owszem dostaje się UPO, ale UPO mówi
    > tylko o tym, że coś dotarło do US i ze jest zgodne ze wzorcem xml i w
    > zasadzie tyle.

    W zasadzie więcej

    > UPO nie mówi nic o zgodności danych wysłanych z danymi
    > posiadanymi w formularzu.

    Taaak?

    > Np. można przez przypadek wysłać formularz z
    > innymi danymi, który wypełniało się na próbę lub dla kogoś innego bo
    > akurat miało się otwarte obydwa lub wiecej.

    No to skróty i NIPy na UP bedą dla wysłanego formularza a nie dla formularza
    niewysłanego

    > US dostanie nie to co
    > trzeba, a wypełniający będzie święcie przekonany, że wysłał prawidłowe
    > dane...

    A jeżeli wydrukujesz (przez przypadek) z innymi danymi, i zaniesiesz albo
    wyślesz smailem, to co US dostanie?

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2013-04-29 15:25:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.04.2013 15:16, (Tom N) pisze:
    > A jeżeli wydrukujesz (przez przypadek) z innymi danymi, i zaniesiesz albo
    > wyślesz smailem, to co US dostanie?

    No ja tak kiedyś wysłałem PIT-4R pocztą nie ten co trzeba. Też za rok
    wcześniej a nie za właściwy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek