  • 1. Data: 2013-04-23 22:01:10
    Temat: PIT-36 Nalezna zaliczka a spis natury
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    Witam,
    mam pytanie o pozycje 55 w aktualnym PIT-36.

    W ciagu roku wyliczalem co kwartal zaliczke i dokladnie tyle przelewalem. Czyli jakby
    dazylem zeby Nalezne rownaly sie Wplacone.

    Ale po wykonaniu spisu natury na koniec roku koszt sie zwiekszyl, a dochod zmniejszyl
    w 2012.

    I co mam teraz zrobic?
    Czy w takim ukladzie Nalezna Zaliczka powinna sie zmniejszyc? Tzn. w pozycji 55
    zmniejszyc, a w sekcji N1 bez zmian?
    W ogole po co ta Nalezna Zaliczka tu siedzi? Wystarczyloby wykazac Dochod, Kwote
    Wplacona i juz wszystko wiadomo.

    Prosze o porade, wyjezdzam pojutrze i chcialbym rozliczyc ten szajs przed urlopem :)

    Createmodeon

  • 2. Data: 2013-04-23 22:43:36
    Temat: Re: PIT-36 Nalezna zaliczka a spis natury
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Apr 2013, createmodeon wrote:

    > Ale po wykonaniu spisu natury na koniec roku koszt sie zwiekszyl, a dochod
    zmniejszyl w 2012.

    > I co mam teraz zrobic?

    Przejrzeć archiwa.

    > Czy w takim ukladzie Nalezna Zaliczka powinna sie zmniejszyc?

    Wedle mojej nalepszej wiedzy, ale "z głowy czyli z niczego":
    - regulacja w ustawie jest taka sobie, znaczy interpretowalna
    - istnieją interpretacje, iż prowadzący DG powinien stosować taką
    samą "technologię" jak przez pozostałe okresy, czyli jeśli NIE robił
    remanentów miesięcznych lub kwartalnych, to zaliczki NIE
    uwzględniają rownież remanentu rocznego, ale jeśli robił
    remanenty okresowe, remanent na koniec roku powinien potraktować
    tak samo (jak każdy okresowy).

    > W ogole po co ta Nalezna Zaliczka tu siedzi? Wystarczyloby wykazac Dochod, Kwote
    Wplacona i juz wszystko wiadomo.

    Nie.
    Bo po rozliczeniu ostatniego kwartału można uzyskać dokumenty, które
    dają prawo do zwiększenia kosztów za dany rok.
    Rozliczenie ROKU wcale nie musi się więc pokrywać z rozliczeniem
    czterech kwartałów, które było możliwe w terminie nakazanym ustawą.
    Przypomnę, że koszty co do zasady NIE SĄ "przenaszalne" między latami!

    > Prosze o porade

    A to tekstu wyżej nie czytaj, bo to nie jest porada :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-04-23 23:03:53
    Od: createmodeon <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2013 22:43:36 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
> [...]

    > uwzględniają rownież remanentu rocznego, ale jeśli robił
    >
    > remanenty okresowe, remanent na koniec roku powinien potraktować

    czyli generalnie nie powinno byc bledem zostawic pole 55 rowne zaliczkom kwartalnym z
    obszaru N i jednoczesnie podniesc koszt (zmniejszyc zysk) w D1.

    Createmodeon

  • 4. Data: 2013-04-24 00:18:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Apr 2013, createmodeon wrote:

    > czyli generalnie nie powinno byc bledem zostawic pole 55 rowne zaliczkom kwartalnym
    > z obszaru N i jednoczesnie podniesc koszt (zmniejszyc zysk) w D1.

    Na mój rozum nie, to jest działanie "normalne", po to jest dłuższy czas
    na rozliczenie roczne, aby zebrać "spóźnione" dokumenty kosztowe.

    pzdr, Gotfryd