    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie zaokraglili mnie
    Date: Mon, 2 Oct 2023 12:05:44 +0200
    <uev761$skr$1$cef@news.chmurka.net>
    <uf4e9m$ejg$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <6925156038$20230929002801@squadack.com>
    <uf7404$mv3$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <9095232654$20230930024415@squadack.com>

    > Ale wiesz o tym, że w Androidzie w każdej chwili możesz powiększyć
    > tekst SMSa?

    Kiedyś nie wiedziałem - nie mogłem podvczytać.
    Jak się dowiedziałem to przez jakiś czas mogłem odczytać, ale teraz już
    nawet powiększony jest ciężko.

    Według okulistki (byłem dwa miesiące temu po 10 latach nie bycia) do
    czytania powinienem mieć +3, ale przed komputerem używam +1.5, aby mi
    się oczy nie rozleniwiały i jednak trochę się wysilały.
    Ostatnio z tymi +1.5 na oczach mam problem z przepisaniem kodu z sms-a.
    Ale jak go powiększę to ok. Ale całkiem bez okularów to inna bajka.

    > Piotrze, jesteśmy z tego samego pokolenia... Ja sobie nie wyobrażam,
    > żebym mógł funkcjonować bez terminarza w telefonie, na komputerze, na
    > tablecie - oczywiście wszystko synchronicznie.

    Co to jest terminarz i do czego miało by mi się to przydać? :)

    > Ciesz się, że masz blisko. Ja do piekarni mam prawie 2 km a do centrum
    > miasta 4. Po drodze psy dupami szczekają.

    Do lekarza do którego tak mniej więcej raz na rok chodzę seriami po 4
    wizyty co 2 tygodnie mam wg google 2.5km pieszo. Chodzę do niego zawsze
    pieszo (w tamtą z górki, z powrotem pod górkę). Chodzę nieco dłuższą
    drogą, za to mniej w spalinach.

    > Od tego masz Skycash/Mobiparking czy Mobilet w telefonie... Tylko
    > korzystać.

    Co rusz natykam się na informacje o jakichś wirusach w aplikacjach
    pobieranych (skądś się je pobiera). Nigdy nic nie doinstalowywałem na
    telefonie. Pewnie najpierw trzeba by mieć jakiegoś antywirusa.

    > Najczęściej używane aplikacje wsadzasz na główny ekran. Jeśli używasz
    > aplikacji chmurowej (kontakty, kalendarz, notatki, maile), to masz
    > dostęp zarówno z blaszaka, jak i z urządzeń przenośnych.

    Od zawsze obsługuję maile w ten sposób, że są ściągane z serwera na
    komputer i tu trzymane. Używanie maili tak jak piszesz wymaga
    pozostawiania ich na serwerze i zapewne korzystanie z tego co serwer
    oferuje.
    W Thunderbird wiem jak sobie przełączyć, aby mi sprawdzał pisownię po
    Polsku czy Angielsku. Przypuszczam, że przy Twojej metodzie w każdym
    narzędziu którym bym te maile obsługiwał musiałbym robić to jakoś
    inaczej. Na pewno bym zapominał jak. Po co stwarzać sobie powody do
    wściekania się, że znowu czegoś podstawowego nie mogę zrobić.

    > Ustaw sobie raz, zsynchronizuj się z chmurą i korzystaj. Nawet
    > zgubienie/kradzież telefonu niegroźne. Telefon można zablokować
    > zdalnie, kartę SIM odtworzyć i na innym telefonie odtworzyć z backupa
    > - o którym pamiętać nie musisz.

    Wiem o tym. Ale dlaczego mam komuś poza niezbędnym minimum powierzać
    swoje dane?
    Może jak kiedyś zdarzy mi się zgubić telefon to będę mądry 'po szkodzie'.
    Ale w sumie odchudziło by mi to listę telefonów w książce - może to zaleta.
    Nie wiem czemu już od kilku przenosin między telefonami on umarcie
    wszystkie wizytówki ma podwójnie. Wygląda mi na to, że trzyma jedną
    kopię w karcie a drugą w pamięci. Albo przynajmniej kiedyś tak się
    rozdwoiły i jakoś przez kilka lat nie miałem czasu, aby zrobić z tym
    porządek.
    P.G.