    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niech mnie ktos wreszcie dobije - TPSA raz jeszcze
    Date: Wed, 25 Feb 2004 13:53:30 +0100

    On Wed, 25 Feb 2004, Janusz wrote:

    >+ "Maciek Bartnik" <m...@b...polbox.com> wrote
    >+ > neostrady, ale na osobę prywatną, a nie na firmę, chociaż umowę
    >+ > zawierałem na firmę.
    >+
    >+ Nie wiem czy dobrze mysle,

    Spróbuję znaleźć przeciwwskazania :)

    >+ ale czy przypadkiem jesli zawre umowe nie jako osoba
    >+ prywatna tylko na dzialalnosc gospodarcza i mam na to papierek

    To z p. widzenia prawa cywilnego za zobowiązania odpowiadasz ty.

    >+ gdzie czarno na
    >+ bialym widnieje informacja ze umowa zawarta z "firma" taka i taka, to jak mi
    >+ ktos przysle fakture na moje prywatne nazwisko, to ona jest wyludzeniem?
    >+ Osobiscie przeciez nic nie zamaialem, to dlaczego mialbym placic?

    Zamawiałeś.
    Raczej porównałbym do przypadku kiedy ktoś posłałby ci jako
    właścicielowi 2 nieruchomości należność z tytułu używania
    na rzecz jednej pisząc że to z tytułu uzywania na rzecz drugiej:
    dajmy na to właściwą kwotę należności za wodę, ale ze złego
    licznika (też twojego i też należną).

    >+ Pewnie problemem bedzie to, ze taka DG, to zafna firma,
    >+ tylko os. prywatna jednak i ze to prawie to samo.

    Ano

    >+ Ale jednak... to nie jest to samo.

    Ano, też prawda :) jako że majątek i usługi przeznaczone dla celów
    DG są wyróżnione. Ale nadal są "prywatne właściciela".

    >+ Konto musze miec firmowe do rozliczen z fiskusem...

    Proszę uprzejmie o podanie podstawy prawnej :) !

    Jak dotąd (w 1.os DG) nikt się nie ostał po takim pytaniu, jak
    widziałem uważa się że są potrzebne do dokonywania i przyjmowania
    wpłat "związanych z DG" o ile wymagają tego warunki (np. wysokość
    kwoty wg PDG, unikanie kasy wg przep. VAT itp).

    Ale podatki i ZUS są OSOBISTE !!

    >+ wiec jednak jakas drobna roznica jest.

    :)

    >+ Maciek jako Maciek - powinien zlozyc rekalmace, ze on nic nie zamawial i
    >+ nie wie po co ta faktura (i nie placic)
    >+ DG "Uslugi jakiestam"

    Sprzeciw. "Maciek usługi jakieśtam" !

    [...]
    >+ Dobrze mysle? To tylko moje przemyslenia.

    Jakaś droga to by może była.
    Zapłacić należność eksponując w danych przelewu że to "firmowe"
    (tak jak to zrobiłeś - nieprawidłowo ukrywając nazwisko ;>)
    oraz że NIE MA FAKTURY.
    I reklamować że nie ma "poprawnej f-ry" :> - pisemnie.

    Ale trzeba liczyć się "że odetną".
    I ciekawe co by sąd zrobił z tym fantem: "no, płaciłem,
    a oni mi nieprawidłowe faktury wystawiaja i jeszcze pozwali
    o zapłatę, ja poproszę o zwrot VATu z odsetkami" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)