    From: "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niech mnie ktos wreszcie dobije - TPSA raz jeszcze
    Date: Thu, 26 Feb 2004 07:12:27 +0100

    "Gotfryd Smolik news"
    > To z p. widzenia prawa cywilnego za zobowiązania odpowiadasz ty.

    Za zobowiazania mojej "firmy" odpowiadam ja, owszem, ale te zobowiazania
    powinny dot. firmy. A oni mi wysylaja bezposrednio do mnie:)

    > Ano, też prawda :) jako że majątek i usługi przeznaczone dla celów
    > DG są wyróżnione. Ale nadal są "prywatne właściciela".

    Skoro sa prywatne, to powinienem moc korzystac z nich rowniez prywatnie;)\

    > Proszę uprzejmie o podanie podstawy prawnej :) !

    Ja sie na kodeksie nie znam z numerkami :)
    Wiem tylko, ze w US pani mowila ze powinienem miec firmowe,
    wiem tez, ze w bankach w regulaminach kont os. prywatnych jest
    wyraznie napisane ze nie moga sluszyc jako firmowe (bo do tych celow
    maja inne konta 10 razy drozsze:) .
    A poza tym i tak jestem platnikiem VAT juz, wiec musze miec firmowe konto:)

    > Sprzeciw. "Maciek usługi jakieśtam" !

    Jesli mam firme "Bzdety - Jacek Jackiewicz" to chyba skrocona nazwa sa
    "Bzdety":)
    I ta skrocona tez sie moge poslugiwac?

    > I ciekawe co by sąd zrobił z tym fantem: "no, płaciłem,
    > a oni mi nieprawidłowe faktury wystawiaja i jeszcze pozwali
    > o zapłatę, ja poproszę o zwrot VATu z odsetkami" :)

    Szczerze mowiac wlasnie w tym moze byc problem... jak placic, skoro faktura
    jest bledna i wystawiona na osobe, ktora nie zawierala umowy, a na firme
    jako taka jeszcze nic nie przeyszlo. A jesli to blad ich systemu i np za 3-4
    miesiace
    wysla fakture zbiorcza na firme?
    Przeciez jak ktos zamawia cos, to powinien dostac fakture na to cos
    konretnie wystawiona
    na tego kogos konkretnie:)
    Placenie nie swoich faktur jest milym gestem, ale... :)

    Pozdrawiam,
    Janusz