    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niepodpisywanie faktury VAT i niezamówione uslugi??
    Date: Tue, 24 Aug 2004 13:20:15 +0000 (UTC)

    Kosmo <k...@w...pl> wrote:
    > Tyle że temat traktuje o usługach nie zamówionych... a teraz odwrucę to :
    > wykonałem komuś usługę (konserwacja drukarki powiedzmy...) wystawiam fakturę
    > z 7 dniowym terminem i po 7 dniach dzwonie z ponagleniem i dowiaduje sie że
    > usługi nie było... na to też jest jakiś dodatkowy dokument (jedyne co mi
    > przychodzi do głowy to protokół przekazania usługi)??

    Umowa? Protokół wykonania usługi?

    > No i jakoś na stacjach
    > benzynowych Shell dostaję fakture bez podpisu ale WZ już nie... dlaczego??

    Płacisz gotówką, więc nie mają Cię za co ścigać. Teoretycznie mógłbyś
    spróbować zażądać zwrotu tej gotówki (bo nie ma potwierdzenia odebrania
    towaru) - ale myślę, że gdzieś na kamerce by Cię mieli.

    > Skoro faktura z tamtąd nie spełnia warunku dowodu księgowego to jak ją
    > księgować (dowód przecież musi mieć podpisy art 22 pkt 5 i 6 ustawy o
    > rachunkowości).

    Ustawa o rachunkowości jest niezgodna z VI Dyrektywą. Właście (p)osły
    w pocie czoła starają się coś z tym zrobić.

    > częściami??? co tu jest dowodem księgowym jeśli nie faktura na której
    > napiszę: "towar i sprzęt po naprawie odebrano"?? tej też nie należy
    > podpisywać??

    Nikt nie zabrania podpisywania. Szczególnie że sformułowanie 'towar i sprzęt
    odebrano' to w zasadzie nie jest faktura (tego RMF nie wymaga), tylko taki
    protokół na tej samej kartce papieru. I ten protokół podpisujesz tak
    naprawdę. Na fakturze Twój podpis jest zbędny. Ale oczywiście możesz się
    podpisać, możesz nawet namalować domek z drzewkiem i słoneczkiem ;-)

    P.