    From: "nettoperz" <!nettoperz!@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niezapłacony podatek
    Date: Wed, 23 Oct 2002 13:35:13 +0200

    > Polecony dopiero przyszedl 3 tygodnie temu.Czy w takiej sytuacji moge sie
    > odwolywac?Czy ta sytuacja podchodzi pod przedawnienie?Jezeli tak tomoze
    > mozesz mi podac jaki przepis o tym stanowi?

    tutaj :
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_000724/p
    rawo/prawo_a_5.html
    znalazłem coś takiego :
    ''Termin płatności, od którego zależy bieg okresu przedawnienia, gdy chodzi
    o podatek dochodowy od osób fizycznych, płacony na zasadach ogólnych (według
    skali podatkowej), upływa 30 kwietnia następnego roku, a w wypadku ryczałtu
    od przychodów ewidencjonowanych - 31 stycznia następnego roku. Oznacza to,
    że podatek dochodowy za 1999 r. przedawni się dopiero 1 stycznia 2006 r., a
    za 2000 r. - 1 stycznia 2007 r. Tak więc praktycznie sześć lat licząc od
    roku, którego podatek dotyczy, może być wydana przez urząd decyzja o
    wysokości tej daniny albo określającą ją jako wyższą od zapłaconej, jeśli
    podatnik zaniżył podatek, dopuszczając się czynów zabronionych przez
    kodeks.''

    więc kiepsko to wygląda

    na ww stronie są też odp. artykuły ordynacji podatkowej, kodeksu karno-
    skarbowego itp. wiec warto tam poszukać

    tu są wszelkie akty prawne:

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf?OpenDatabase

    przepraszam ale nie bardzo mam czas na wyszukiwanie poszczególnych artykułów

    swoją drogą to polityka urzędów polegajaca na przeczekaniu i ''dosoleniu''
    dłużnikowi maksymalnie dużych odsetek to wg mnie powinno być jakoś ścigane
    !! ze mna było to samo - nie odzywali się a jak przyszły terminy
    przedawnienia to od razu im się ''przypomniało''. Inna sprawa - podatki
    płacić trzeba ;)