  • 1. Data: 2007-08-02 10:00:06
    Temat: Niezgodnosc ustawy VAT z IV dyrektywa
    Od: "sebastian" <g...@o...pl>

    Witajcie

    sprawa dotyczy art 120 ust 19,ktory to jest uogolnieniem ust 17 z dodanie
    "towarow uzywanych".Nasze kochane panstwo dodalo sobie ten paragraf aby nie
    mozna bylo odliczac VATu (przy imporcie) od towarow uzywanych,wystawiajac
    faktury VAT marza

    De facto ten paragraf jest niezgodny z IV dyrektywa,w ktorej wyraznie ujety
    jest tylko (chodz w innej formie)ust 17 ustawy o VAT.

    17. W zakresie, w jakim podatnik dokonuje dostaw towarów opodatkowanych
    zgodnie z
    ust. 4, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się
    do nabywanych przez tego podatnika:
    1) dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków przez niego
    importowanych;
    2) dzieł sztuki nabytych od ich twórców lub spadkobierców twórców;
    3) dzieł sztuki nabytych od podatnika niebędącego podatnikiem, o którym mowa
    w ust. 4.
    18. Przepisu ust. 17 nie stosuje się w sytuacji, gdy dostawa towarów podlega
    opodatkowaniu podatkiem na zasadach innych niż określone w ust. 4.
    19. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się do
    nabywanych
    przez podatnika towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów
    kolekcjonerskich i antyków, jeżeli podlegały opodatkowaniu zgodnie z ust. 4.

    w IV dyrektywie jest tylko
    7. W zakresie, w jakim pośrednik opodatkowany dokonuje dostaw towarów
    podlegających specjalnym
    zasadom opodatkowania marży, pośrednikowi temu nie przysługuje prawo do
    odliczenia od podatku przypadającego do zapłaty:
    (a) podatku od wartości dodanej należnego lub zapłaconego w związku z
    dokonanym przez niego importem dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich
    lub antyków;
    (b) podatku od wartości dodanej należnego lub zapłaconego w związku z
    dziełami sztuki, które zostały mu dostarczone lub mają być dostarczone przez
    twórców lub ich następców prawnych;
    (c) podatku od wartości dodanej należnego lub zapłaconego w związku z
    dziełami sztuki, które zostały mu dostarczone lub mają być dostarczone przez
    podatnika niebędącego pośrednikiem opodatkowanym.

    Widac wiec wyraznie ze nasz Rzad sobie polecial i dodal cos od siebie. Taki
    maly zonk. Pytanie wiec,gdzie mozna dochodzic swoich praw (ja dotychczas
    postepowalem z zasadami jak w dyrektywie a wiec odliczalem VAT zaplacony
    przy imporcie).Teraz bede musial to wszystko pozmieniac. Czy sa jakies
    fundacje ktore czlowiekowi pomoga,ewentualnie gdzie,do kogo pisac?

    seba

  • 2. Data: 2007-08-02 21:08:54
    Temat: Re: Niezgodnosc ustawy VAT z IV dyrektywa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, sebastian wrote:

    > De facto ten paragraf jest niezgodny z IV dyrektywa

    Ja wKF:
    - była to VI Dyrektywa (a nie IV)
    - ale podobno jest nowy przepis.

    Jako że nowego nie czytałem, głosu nie zabieram - "KF" powyżej
    ma znaczyć "KwestiaFormalna" :)
    Idzie o to, żeby ew. nie wtopić na powołaniu się na nieaktualne
    lub niewłaściwe przepisy.
    BTW: ma ktoś pod ręką link do "nowych przepisów" (jeśli się nie mylę
    i takie są), najlepiej w HTMTL? (wybredny jestem, wiem :))

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-08-03 09:46:41
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-08-2007 o 23:08:54 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > BTW: ma ktoś pod ręką link do "nowych przepisów" (jeśli się nie mylę
    > i takie są), najlepiej w HTMTL? (wybredny jestem, wiem :))

    Jest gdzieś w archwium, ale dużo się nie zmieniło.

  • 4. Data: 2007-08-03 09:52:27
    Od: "sebastian" <g...@o...pl>

    Faktycznie przepraszam,miala byc VI dyrektywa (literowka).

    ale co z tym dalej zrobic?

    seba

  • 5. Data: 2007-08-03 10:12:11

    napisał(a):

> [...]
    > BTW: ma ktoś pod ręką link do "nowych przepisów" (jeśli się nie mylę
    > i takie są), najlepiej w HTMTL? (wybredny jestem, wiem :))

    http://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=2
    006/112/WE&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8