  • Data: 2009-01-10 20:27:11
    Temat: Re: Nip europejski VAT UE
    Od: "auto" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie.
    > Musisz dokonać rozliczenia VAT od tego zakupu.
    > W dużym skrócie polega to na naliczeniu VAT -
    > tak jakby w zastepstwie sprzedawcy - i jednocześnie
    > skorzystania z prawa do odliczenia jako nabywca.
    > W sumie więc zakładając rozliczenie w jednym miesiącu
    > jest to operacja neutralna finansowo dla Ciebie w VAT
    > i nie wpłynie na bieżący obrót. Tak przy okazji ciekawi mnie
    > co miałeś na myśli pisząc o rozliczeniu "normalnie z innymi produktami",
    > bo piszesz o nadpłacie w VAT, a do zapłaty po tym chciałbyś mieć 200zł

    "normalnie z innymi produktami"chodzi mi o to czy np. jesli mam teraz
    zakupionych roznych towarow typu komp i pare grubszych urzadzen na kwote
    12,2tys (czyli mam nadplaconego vatu 2,2tys) i teraz np kupuje cos za 10k
    netto w niemczech i wracajac do pl mam niby zaplacic 2,2 do US. I teraz
    pomijam juz papierkowe sprawy to Czy mam zaplacic te 2,2tys czy tez moge go
    odliczyc i w tym przypadku by wyszlo na zero.