    From: "Tomek" <news@swoboda_maps_.lublin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Date: Thu, 30 Oct 2003 12:37:38 +0100

    (...)

    Podsumowując wasze rozważania nie widzę jakiejś konkrentnej odpowiedzi.

    Może kilka faktów:
    1. Jest umowa, w której zawarte jest że klient (abonent) może zostać
    obciążony odsetkami z tytułu nieterminowego regulowania zobowiązań - czy to
    jest wystarczającą podstawą do wystawienia noty?
    2. Musi być coś jakiś zapis choćby w KSPH lub KC, gdzie jest to opisane -
    podobno jest w KC - gdzie? nie jestem prawnikiem i nie mam ochoty wertować
    całego kodeksu dlatego pytam praktyków :-)

    Czy gdzieś w przepisach określone jest jak powinna wyglądac nota (co ma
    zawierać) - jeśli tak to gdzie?

    Jak ma się wystawianie noty dla f-my (podmiotu prawnego) i dla os.
    fizycznej, a tym samym jakie ma to konsekwencje - czy np. dostawca może
    zaprzestać świadczenia usługi z tytułu zalegania ze zobowiazaniami
    finansowymi (chyba w końcu nota jest takim zobowiązaniem?)?

    Do Kolegi Maddy:

    "gdzie ten problem"

    Problem właśnie w tym że są to usługi świadczone ciągle i nota powoduje
    powstanie zobowiązania finasowego, a jego nieuregulowanie powodowac moze
    zgodnie z regulaminem świadczenia owych usług zaprzestanie ich świadczenia.

    Tomek