    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Date: Thu, 30 Oct 2003 05:42:04 +0100

    On Thu, 30 Oct 2003, Wiola wrote:
    [...]
    >+ Coś chyba nie dokońca sie rozumiemy ja sugerowałam że otrzymana nota
    >+ odsetkowa jest dokumentem księgowym i ja ksieguje oczywiście PK a gdzie
    >+ koszty " Koszty finansowe "w tym momencie nie sa kup

    To OK. Ale:
    [...]
    >+ staje sie kup .W trakcie roku można sobie odpuścić taka zabawe ale na koniec
    >+ roku przy potwierdzeniu sald jak najbardziej należy ksiegować note jako
    >+ dokument ksiegowy.Ta sama nota w tym wypadku stanie sie przychodem należnym
    >+ u wystawcy .
    [...]
    >+ w umowie odsetki ustawowe nie znaczy że bede je dochodzić wiec dla mnie jest
    >+ potrzebne wystawienie noty i wtedy staje sie wymagalnym zobowiązaniem.

    ...z tego wynika, że twoim zdaniem odsetki zapisane w umowie
    *nie są* wymagalnym zobowiązaniem ?
    I *nie zaliczasz* ich w koszt (niepodatkowy) ?
    Czyli firma na PK dopóki nie dostanie "not" ma prawo uważać, że
    mimo iż długi z odsetek stanowią wiecej niż jej kapitał to ma
    "dobry wynik" ??
    Wtedy to musiałbym rozumieć że "wymagalnym zobowiązaniem" jest
    tylko tytuł egzekucyjny z sądu :]
    Pomijam kwestię że odsetki "wyliczone na nocie" z zasady są
    zaniżone (bo policzone na moment WYSŁANIA noty !).

    Przecież np. ja (na KPiR) nie mam wcale obowiązku żadnych "not"
    wystawiać !
    "Powiadamiam o niezrealizowaniu płatności wynikającej z faktury
    nr FV XXX/YY z dnia... i proszę o przesłanie kopii dowodu
    wpłaty lub dokonania wpłaty WRAZ Z NALEŻNYMI ODSETKAMI".
    Słowo, ja ci ich liczył nie będę[*] ;)
    Ile wynosi w tym momencie "zobowiązanie" ?

    [*] Sądowi to co innego. Sądowi to trzeba policzyć, ale powód
    jest bardzo poważny: od tego momentu przysługują odsetki
    od odsetek o ile odsetki wykazano i odsetek od odsetek
    zażądano ! Inaczej nie...

    [...]
    >+ > - to czy owa nota jest hmmm... "zbędnym dokumentem
    >+ > księgowym", jak najbardziej realizującym prawo Parkinsona
    >+ > w praktyce księgowej ??
    >+ --------------------------------
    >+ Tutej też nie tak kombinowałam dla mnie ma byc Gołota z notą

    A, czyli "poważny agument" :) się liczy.

    [...]
    >+ > No to CO ona daje ?
    >+ ---------------------------------
    >+ Napewno urealnienie zobowiązań i należności a PK to musi robić.Dalej
    >+ możliwość negocjacji co do wysokości .

    Przyjmuję.
    Dalej powątpiewając w "prawomocność" czegokolwiek tylko dlatego
    że ma tytuł "nota". Fakt *powiadomienia* może mieć jakieś znaczenie :),
    czemu nie:

    >+ Oczywiście samo wystawienie i nie wysłanie do dłużnika to raczej
    >+ nie miałoby sensu .

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)