  • Data: 2008-04-03 22:17:48
    Temat: Re: Nowa DG a zaliczka na podatek dochodowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Apr 2008, m_kola wrote:

> [...]
    [...]
    > Gotfryd czy mógłbyś przytoczyć jakąś podstawę prawną?

    Ktoś to (dość dawno) szczegółowo wyłuszczał, powinno byc w archiwum.
    Mniej więcej sprowadza się do braku stwierdzenia "podatnik może"
    w art.44 (więc podatnik NIE MOŻE nie odliczać sobie "kwoty wolnej",
    poprzez stosowanie innej skali niż ustawowa).
    Jest jeszcze pytanie o "hak" w tej postaci, że ustawa nie nakazuje
    bezwzględnie "wycofać" zgłoszenia u płatnika w trakcie roku,
    o czym ktoś wspominał dla odmiany niedawno :), bo nakaz złożenia
    informacji jest w art.32.1c, zaś obniżenie zaliczki w art.32.3,
    więc o ile obowiązek *zakładu* w razie otrzymania oświadczenia
    zgodnie z art.32.3a jest oczywisty, to obowiązek z 1a wobec
    czegoś opisanego później (w .3) jest dyskusyjny.
    W ten deseń odliczenie jest podwójne (oczywiście tylko przy
    zaliczce i tylko w roku rozpoczęcia DG).
    Ale oczywiście może to doprowadzić do ciekawej dyskusji z US.
    A "nie zadziała" po zmianie roku, bo to wynika z .3a

    > Ja słyszałem coś innego i chciałbym to zweryfikować.. z góry dzięki:)

    A nie słyszałeś przypadkiem o przypadku, kiedy prowadzący DG rozlicza
    się "liniowo" lub ryczałtem a nie wg skali?
    Wtedy nie zachodzi "sumowanie do skali" i rzeczywiście pracodawcy
    takie przychody pracownika nic nie obchodzą :)

    pzdr, Gotfryd