  • 1. Data: 2003-10-23 19:51:30
    Temat: Nowa dzialalnosc i VAT
    Od: "NataN" <n...@t...pl>

    Witam!
    Mam zamiar zalozyc wlasna firme zajmnujaca sie projektowaniem stron
    internetowych. W zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1) Jaka jest stawka podatju VAT na ten typ uslug?
    2) Czy skoro jest koncowka roku i raczej nie zblize sie do kwoty 40000PLN to
    oplaca mi sie byc zwolnionym z palcenia VAT (musze sie zdecydowac idac do
    Urzedu Skarbowego). Bycie platnikiem VAT wymaga zaplacenia 152PLN -
    rozumiem, ze to oplata jednorazowa.
    3) Czy w ogole lepiej byc paltnikiem VAT czy nie? Bo nie moge za nic do tego
    dojsc. Niby ceny wyzsze, ale czy dla moich klientow robi to roznice? Czy to
    bardziej bedzie moja wada czy zaleta jesli bede placil VAT?

    OT:
    4) Czy w Urzedzie Statystycznym trzeba zglaszac przesuniecie terminu
    rozpoczecia dzialalnosci? Tzn. jesli dostalem regon, a potem przesuwam o np.
    miesiac rozpoczecie, bo mam poslizg, to mam im to zglaszac? I czy zmieni mi
    sie wtedy regon?

    Prosze o szybka odpowiedz i z gory serdecznie za nia dziekuje!
    Pozdrawiam goraco,
    NataN

  • 2. Data: 2003-10-24 07:00:40
    Temat: Re: Nowa dzialalnosc i VAT
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    NataN wrote:

    > 1) Jaka jest stawka podatju VAT na ten typ uslug?

    22%

> [...]
    > zdecydowac idac do Urzedu Skarbowego). Bycie platnikiem VAT wymaga
    > zaplacenia 152PLN - rozumiem, ze to oplata jednorazowa.

    Streszcając się
    1. Nie popłaca się być płatnikiem VAT jeśli świadczy sie usługi tylko
    dla osob fizycznych nie prowadzących DG. Wyjątek to np. usługi
    budowlane gdzie ulgi podatkowe wymagają od osoby fizycznej posiadania
    faktury VAT.
    2. Zawsze opłaca się być płatnikiem VAT jeśli ma się koszty z VAT-em i
    świadzy się usługi wyłacznie VAT-owcom
    3. W wypadkach pośrednich trzeba oszacować zyski i straty

> [...]
    > do tego dojsc. Niby ceny wyzsze, ale czy dla moich klientow robi to
    > roznice? Czy to bardziej bedzie moja wada czy zaleta jesli bede placil

    Jak napisałem wyżej,. Jeśli klienci są VAt-owcami to nie robi im to
    wielkiej różnicy

    Nie zgłaszać

  • 3. Data: 2003-10-24 11:27:22
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> napisał w wiadomości

    > 22%

    Hola hola!
    Uważaj, bo w Twoim przypadku to nie jest 39500 pln!
    Jeżeli rozpoczynasz działalność w ciągu roku - przykładowo 01.11.2003 to
    musisz tą kwotę rozliczyć proporcjonalnie: 39500/12*2 = 6583 pln!

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2003-10-24 13:29:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, Łukasz Kaliński wrote:

    >+ Użytkownik "Jureq" <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl> [...]
    >+ > NataN wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ Hola hola!
    >+ Uważaj, bo w Twoim przypadku to nie jest 39500 pln!

    No nie jest. A skąd owe 39500 zł ? ;)

    >+ Jeżeli rozpoczynasz działalność w ciągu roku - przykładowo 01.11.2003 to
    >+ musisz tą kwotę rozliczyć proporcjonalnie: 39500/12*2 = 6583 pln!

    Słusznie.
    Pamiętam że to jest "proporcjonalnie do dni", tylko czy
    ktoś pamięta czy liczy się limit wg dni *prowadzenia* czy
    wg dni *pozostałych do końca roku* ?
    Krótko mówiąc:
    1.11 .. 31.12 => 61 dni
    limit: 40900 zł ( :))/365 dni, wychodzi 6835 zł

    I teraz: zakładając że limit wykorzysta, to "wejście w VAT"
    spowoduje osoiągnięcie 30.XI 2003 (na koniec dnia) kwoty
    3474 zł (ponad limitem), czy osiągnięcie w okresie do 30.XI
    kwoty 2000 zł oraz do 31.XII 6830 zł (i przekroczenie
    "proporcji limitu" w okresie 1.XII-31.XII) ?

    Zeznaję że nia mam dziś humoru do analizowania ustawy :[

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-10-24 17:22:40
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Zeznaję że nia mam dziś humoru do analizowania ustawy :[

    Z samej ustawy to wynika "tak sobie" ale AFAIR liczy
    się dopełnieniowo.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm. Pix

  • 6. Data: 2003-10-24 19:27:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, pix wrote:

    >+ > Zeznaję że nia mam dziś humoru do analizowania ustawy :[
    >+
    >+ Z samej ustawy to wynika "tak sobie" ale AFAIR liczy
    >+ się dopełnieniowo.

    Uffff... mógłbyś po polsku ? :)
    Nie mam już ochoty na kawę :], a ty mi z objaśnieniami rodem
    z US ;) - znaczy, liczy się "od rozpoczęcia" (i na wykresie
    przychód[dni] nie można przekroczyć prostej narastającej)
    czy "do zakończenia" i na wykresie przychód w pozostającej
    do końca częsci nie może przekroczyć prostej opadającej
    do zera ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-10-27 10:33:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Oct 2003, Piotr A. Dybczyński wrote:

> [...]
    >+ <s...@s...com.pl> pisze:
    >+
    >+ > [...] znaczy, liczy się "od rozpoczęcia" (i na wykresie
    >+ > przychód[dni] nie można przekroczyć prostej narastającej)
    >+ > czy "do zakończenia" i na wykresie przychód w pozostającej
    >+ > do końca częsci nie może przekroczyć prostej opadającej
    >+ > do zera ?
    >+
    >+ Na mój rozum (NMR) jeśli w pełnym roku obowiązuje roczny limit
    >+ to w 1/7 roku obowiązuje 1/7 limitu i po jego przekroczeniu (w dowolnym

    Nie tak.
    Zostało nam 1/7 limitu, czyli ok. 5480 zł.
    Czy sugerujesz że może sprzedać w 1. tygodniu towaru za 4000 zł,
    a później będzie leżał do końca roku do góry brzuchem i już
    nic nie sprzeda - i NIE wpadnie w VAT ?

    >+ Pochodna dochodu po czasie może być lokalnie bardzo duża , ważne by całka po
    >+ całym okresie obliczeniowym była mniejsza od limitu (NMR).

    Otóż na pewno nie :)
    Bo ta całka z pochodnej (po całym okresie) to jest po prostu dochód.

    NA PEWNO nie jest tak, że DLA ZACZYNAJĄCEGO liczy się
    cały przychód przypadający na część roku - liczy się
    "na dni" *w okresie*. Gdzieś (w infor ? w dostępnej części
    GP ? w RP ?) był kiedyś komentarz na ten temat. Ale nie
    pamiętam :(
    Pytałem czy "od przodu" czy "od końca".

    Patrzę w ustawę:
    +++++
    7. Jeżeli faktyczna wartość sprzedaży towarów, w proporcji do okresu
    prowadzonej sprzedaży, przekroczy w ciągu roku podatkowego kwotę określoną
    w ust. 1 pkt 1 lub w ust. 4, zwolnienie określone w ust. 6 traci moc
    z dniem przekroczenia tej kwoty.
    -----
    Acha - to mamy jasność.
    Liczy się "normalnie" :), czyli "od przodu".
    40900/365 => 112,05 zł.
    Czyli "w każdym dniu sprzedaży" limit wzrasta o 112 zł :)
    Jak sprzeda w 4 dniu towar za 500 zł, to choćby do końca
    roku już nigdy nic nie sprzedał - wpada w VAT !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-10-27 14:37:29
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    <s...@s...com.pl> pisze:

> [...]

    Pochodna dochodu po czasie może być lokalnie bardzo duża , ważne by całka po
    całym okresie obliczeniowym była mniejsza od limitu (NMR).

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 9. Data: 2003-10-28 11:41:46
    Od: "Neko" <neko@_bez_spamu_gamesweek.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.58.0310271121320.-366987@k6-2.portez
    jan.

    > Jak sprzeda w 4 dniu towar za 500 zł, to choćby do końca
    > roku już nigdy nic nie sprzedał - wpada w VAT !

    Czy ja dobrze rozumiem? Jesli ja sprzedam towar za powiedzmy 1000 zl
    w ciagu dnia to wpadam w VAT??? Czyli nie moge przekroczyc tych 112?
    Wytlumaczcie to dokladnie koledze, ktory dopiero wchodzi w ten biznes
    i nie chce byc przynajmniej przez pol roku VATowcem

    Neko

  • 10. Data: 2003-10-30 07:29:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Oct 2003, Neko wrote:

> [...]
    >+ Czy ja dobrze rozumiem? Jesli ja sprzedam towar za powiedzmy 1000 zl
    >+ w ciagu dnia to wpadam w VAT??? Czyli nie moge przekroczyc tych 112?

    Nie.
    Jeśli *w pierwszym dniu* bycia podatnikiem sprzedasz coś
    za 1000 zł to wpadasz w VAT.
    Założywszy że na początku nic nie sprzedajesz, to w 12 dniu
    prowadzenia DG masz limit 1008 zł i w tym dniu możesz dokonać
    sprzedaży za 1000 zł nie wpadając w VAT :)
    Przykładowo:
    dzień limit łączny sprzedaż limit "do wykorzystania"
    w dniu łącznie
    1 112 0 0 112
    2 224 0 0 224
    3 336 0 0 336
    4 448 200 200 248
    5 560 0 200 360
    6 672 0 200 472
    7 784 100 300 484
    8 896 300 600 296

    Jakbyś w 7. dniu dokonał sprzedaży zamiast za 100 odpowiednio
    za 400 zł, to wyszłoby tak:

    6 672 0 200 472
    7 784 400 600 184
    8 896 300 900 BANG !!

    ...i w 8. dniu "wpadasz w VAT" bo przekroczyłeś limit !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)