  • Data: 2021-06-02 15:56:27
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.06.2021 o 15:05, Piotr Gałka pisze:

    > Według mnie czepiasz się niesłusznie.

    zysk, przychód, koszt, dochód...

    Racja. Kogo obchodzi jaka jest różnica? Przecież to grupa o podatkach,
    więc nie ma to kompletnie znaczenia.

    > Czy coś znika z kosztów, czy wchodzi w zysk - liczbowo na to samo wychodzi.

    I co z tego, że na to samo wychodzi? (pominę już ten nieszczęsny zysk...)

    Ja tam wolę, jako właściciel firmy, mieć jednak wiedzę, czy mam duże
    koszty i mały zysk, czy jednak małe koszty i duży zysk.
    Więc dla mnie ma znaczenie co od czego jest odliczane, albo co do czego
    doliczane.
    Bo chciałbym wiedzieć, czy mi koszty spadły, bo właściciel budynku
    obniżył czynsz (i mam mu kupić kwiaty i bombonierkę), czy może wzrosła
    sprzedaż i mam dać premię handlowcowi. Liczbowo na to samo wychodzi...

    Więc dla mnie, do planowania co powinienem zrobić żeby firma się
    rozwijała, ma kluczowe znaczenie, czy coś znikło z kosztów, czy jednak
    weszło w zysk.
    Ale rozumiem, że można też firmę prowadzić bez takiej wiedzy, a potem
    potem czytać w statystykach ile to przedsięwzięć nie przetrwało
    pierwszego roku...

    > Słowo 'sumarycznie' powinno być kluczem wyłączającym czepianie się.

    Wręcz przeciwnie.
    Wiedza skąd się biorą te pieniądze ma kluczowe znaczenie dla firmy.

    > Źródłem problemu jest to, że właśnie nie równocześnie.
    > W koszty wpisałeś gdy kupowałeś.

    I co z tego?
    Piszemy o rozliczeniu na koniec roku.
    A na koniec roku RÓWNOCZEŚNIE liczysz koszty i przychody z całego roku.
    Nikogo nie obchodzi, czy koszty wrzuciłeś w styczniu, czy w kwietniu.

    > Gdy myślisz o bilansie rocznym to już dawno o tym zapomniałeś i teraz
    > wzrost stanu magazynu pomniejszając koszty powiększa zysk.
    > P.G.

    To, że Ty zapomniałeś, nie zmienia faktu, że się mylisz.
    Gdy myślisz o bilansie rocznym, to myślisz również o tych kosztach ze
    stycznia - nie ma innej możliwości. W bilansie rocznym myślisz tylko o
    kosztach z grudnia? To ty nie robisz bilansu rocznego, tylko grudniowy...
    I nie ma takiej możliwości, żeby wzrost stanu magazynowego powiększał zysk.
    Nawet jak hodujesz drożdże i powiększa Ci się stan magazynowy, to zysk
    będziesz miał dopiero jak je sprzedasz - nie wcześniej. Wcześniej
    będziesz miał tylko koszty.

    Zyski przynosi SPRZEDAŻ.
    Jeszcze nie słyszałem o takim przypadku, żeby zakup towaru (albo jego
    przechowywanie na magazynie) przynosił komuś zysk.

    Tak wiem, zaraz podasz przykład, że można kupić złoto, trzymać na
    magazynie i jego wartość wzrośnie, więc masz zysk. Ale to będzie zły
    przykład, bo nie masz zysku, dopóki tego złota nie sprzedasz :) Masz po
    prostu złoto na magazynie.

    To tak jak z akcjami na giełdzie. Kupujesz 1000 akcji za 1 zł.
    Kurs rośnie do 5 zł/akcję. Hurrraaa, mam zysk 4000 zł.
    Dupa tam, a nie zysk :)
    Zysk będziesz miał, jak je sprzedasz.

    Pozdrawiam
    Piotr