  • Data: 2021-06-02 16:19:21
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Jun 2021 15:56:27 +0200, Kviat wrote:

    > zysk, przychód, koszt, dochód...
    >
    > Racja. Kogo obchodzi jaka jest różnica? Przecież to grupa o podatkach,
    > więc nie ma to kompletnie znaczenia.

    Podatek na koncu wychodzi jeden :-P

    > I co z tego, że na to samo wychodzi? (pominę już ten nieszczęsny zysk...)
    >
    > Ja tam wolę, jako właściciel firmy, mieć jednak wiedzę, czy mam duże
    > koszty i mały zysk, czy jednak małe koszty i duży zysk.
    > Więc dla mnie ma znaczenie co od czego jest odliczane, albo co do czego
    > doliczane.

    A nie chciales przeczytac ostatniego linka, lub przemyslec :-)
    Zakupy wrzucamy w koszty.
    Przyrost magazynu doliczamy do dochodu na koncu.

    Wiec masz duze koszty, czy niekoniecznie? :-)

    > Bo chciałbym wiedzieć, czy mi koszty spadły, bo właściciel budynku
    > obniżył czynsz (i mam mu kupić kwiaty i bombonierkę), czy może wzrosła
    > sprzedaż i mam dać premię handlowcowi. Liczbowo na to samo wychodzi...

    Taki ciekawski, a nie wie, czy mu czynsz obnizono :-)

    Zainteresuj sie lepiej ile towaru zniknelo z magazynu bez rozliczenia
    :-)

    > Więc dla mnie, do planowania co powinienem zrobić żeby firma się
    > rozwijała, ma kluczowe znaczenie, czy coś znikło z kosztów, czy jednak
    > weszło w zysk.
    > Ale rozumiem, że można też firmę prowadzić bez takiej wiedzy, a potem
    > potem czytać w statystykach ile to przedsięwzięć nie przetrwało
    > pierwszego roku...

    Zazwyczaj z zupelnie innych przyczyn.

    > To, że Ty zapomniałeś, nie zmienia faktu, że się mylisz.
    > Gdy myślisz o bilansie rocznym, to myślisz również o tych kosztach ze
    > stycznia - nie ma innej możliwości. W bilansie rocznym myślisz tylko o
    > kosztach z grudnia? To ty nie robisz bilansu rocznego, tylko grudniowy...
    > I nie ma takiej możliwości, żeby wzrost stanu magazynowego powiększał zysk.
    > Nawet jak hodujesz drożdże i powiększa Ci się stan magazynowy, to zysk
    > będziesz miał dopiero jak je sprzedasz - nie wcześniej. Wcześniej
    > będziesz miał tylko koszty.

    A tu to sie mylisz, przynajmniej w KPiR.
    Chyba, ze sie zle rozumiemy.
    "zysk prawdziwy" mozna by rzec, ze faktycznie, bedziesz mial dopiero
    po sprzedazy.
    Ale podatek przyjdzie zaplacic od tego co wyroslo na magazynie.

    > Zyski przynosi SPRZEDAŻ.
    > Jeszcze nie słyszałem o takim przypadku, żeby zakup towaru (albo jego
    > przechowywanie na magazynie) przynosił komuś zysk.

    > Tak wiem, zaraz podasz przykład, że można kupić złoto, trzymać na
    > magazynie i jego wartość wzrośnie, więc masz zysk. Ale to będzie zły
    > przykład, bo nie masz zysku, dopóki tego złota nie sprzedasz :)

    No, czy to dobra interpretacja ...
    Ale jest tez inna - miales iles tam kg zlota, wartego milion,
    nadal masz tyle samo kg zlota, warte jednak 2 miliony ... czy aby na
    pewno jest to zysk, czy tylko dewaluacja pieniadza :-)

    > To tak jak z akcjami na giełdzie. Kupujesz 1000 akcji za 1 zł.
    > Kurs rośnie do 5 zł/akcję. Hurrraaa, mam zysk 4000 zł.
    > Dupa tam, a nie zysk :)
    > Zysk będziesz miał, jak je sprzedasz.

    No fakt, jak kurs spadnie, to bedzie d*, a nie zysk :-)

    Ale jak sprzedasz, a one jeszcze bardziej podrozeja ... to co to za
    zysk :-)

    Ale mozna tez pomyslec podobnie jak przy zlocie.
    Akcje, w odroznieniu od zlota, moga tez miec dywidende ...

    J.