  • 1. Data: 2008-11-03 17:33:48
    Temat: Numeracja faktur
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Od 1 stycznia znajomy rozpoczyna DG.
    Chce numerować faktury w formie nr/miesiąc/rok z tym, że każda pierwsza
    faktura w danym miesiącu będzie zawsze 1/miesiąc/rok. Czyli np. w styczniu
    będą numery 1/01/2009, 2/01/2009 itd. a w lutym 1/02/2009, 2/02/2009 itd.
    Czy tego typu numeracja będzie poprawna?
    Nie wiem dlaczego nie chce numeracji nr/rok - jego sprawa.
    Obiecałem mu, że zapytam na Grupie mądrzejszych od siebie co niniejszym
    czynię.
    Jacek.

  • 2. Data: 2008-11-03 19:34:01
    Temat: Re: Numeracja faktur
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Numeracja będzie poprawna. może być jakakolwiek, byle czytelna i ciągła.

  • 3. Data: 2008-11-03 19:34:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2008, Jacek wrote:

> [...]
    > będą numery 1/01/2009, 2/01/2009 itd. a w lutym 1/02/2009, 2/02/2009 itd.
    > Czy tego typu numeracja będzie poprawna?

    Hm...
    http://groups.google.pl/groups/search?num=100&q=grou
    p%3A*.podatki+numeracja+faktur
    (jest nawet temat: "Numeracja faktur miesieczna/tygodniowa/inna")

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-11-03 19:39:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 20:34
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <genjp3$7nm$2@news.onet.pl>):

    > Numeracja będzie poprawna. może być jakakolwiek, byle czytelna i ciągła.

    Ale ta nie jest ciągła.
    --
    Tristan

  • 5. Data: 2008-11-03 20:58:18
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    >W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 20:34
    > (autor Robert Tomasik
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <genjp3$7nm$2@news.onet.pl>):

    > Ale ta nie jest ciągła.

    Jest.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2008-11-03 21:36:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Numeracja będzie poprawna. może być jakakolwiek, byle czytelna i ciągła.

    Czyli jak będziesz numerował tak:
    001 - faktura dla XX
    002 - faktura dla XY
    003 - gwarancja dla ZZ
    004 - faktura dla ZZ
    005 - dowód wpłaty dla YX
    006 - faktura dla YX

    ..to uznasz to za "poprawną numerację faktur"???
    :O

    Przecież proforma to NIE JEST FAKTURA.

    To taki sam "papier o mocy cywilnoprawnej" (bez znaczenia dla
    podatków) jak powiedzmy gwarancja - dokładnie i ściśle jest
    to "oświadczenie strony określające ofertę" i tylko tyle.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-11-03 21:38:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Nov 2008, andreas wrote:

    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Jest.

    Ano jest (ciągła).
    Ma tylko jedną wadę - brakuje spełnienia słowa "faktur" z wymogu
    przepisu.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-11-03 22:34:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 03 listopad 2008 21:58
    (autor andreas
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <genolg$44a$1@news.onet.pl>):

    > Jest.

    Nie jest. Ciągła numeracja oznacza, że da się wyliczyć kolejny element ciągu
    oraz że nie da się wstawić elementu w środek ciągu. Tutaj się nie da
    wyliczyć, za to da się wstawić... Wniosek --> Nie jest to numeracja ciągła.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2008-11-04 06:00:16
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > oraz że nie da się wstawić elementu w środek ciągu. Tutaj się nie da
    > wyliczyć, za to da się wstawić... Wniosek --> Nie jest to numeracja ciągła.

    Załóżmy, że od 2 do 29 stycznia 2009 będą wystawione faktury o numerach:

    01/01/2009
    02/01/2009
    03/01/2009
    04/01/2009
    05/01/2009
    06/01/2009
    07/01/2009
    08/01/2009

    Pytanie nr 1: Czy da się na podstawie powyższego ciągu wydedukować jaki numer
    będzie miała kolejna faktura wystawiona 30 stycznia?
    Pytanie nr 2: Jaki numer będzie miała wstawiona do środka "lewa" faktura
    wystawiona już po zamknięciu miesiąca?

    --
    andreas

  • 10. Data: 2008-11-04 09:39:28
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    andreas pisze:
> [...]
    > będzie miała kolejna faktura wystawiona 30 stycznia?
    > Pytanie nr 2: Jaki numer będzie miała wstawiona do środka "lewa" faktura
    Słabe założenia. Dodaj do tego faktury wystawione w lutym i marcu:
    01/02/2009
    02/02/2009
    03/02/2009
    01/03/2009