  • 11. Data: 2006-10-27 21:43:22
    Temat: Re: OC i badania techniczne samochodu - KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Oct 2006, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Fri, 27 Oct 2006, gonia wrote:
    > Czyli jak ubezpieczenie ma służyć *pracownikom* (a nie jest wyjątkiem
    > z pewnej kategorii, i tak wymagającym żeby to *pracodawca dostał
    > odszkodowanie* w części przypadków), to KUP nie ma.

    > Kiedy dobrze gadasz - IMO za wyjątkiem przypadków, kiedy to uprawnionym
    > do otrzymania świadczenia nie jest pracodawca, to NNW nie jest KUP
    > i kropka.
    > Ktoś zalicza NNW w KUP? - spytaj go o podstawę prawną :)

    A, widzę jeszcze taką konstrukcję ktora może być interpretowana jako
    "zaliczenie NNW w koszt" (IMO w ramach upraszczania sobie pojęć).
    Mianowicie pracodawca *w ramach umowy* o pracę płaci NNW "za pracownika".
    Ale tak płacone NNW należy unać za część wynagrodzenia - tak jak
    powoływałem się przy umowach leasingu :) że KUP z AC można uznać przez
    to że "wynika z umowy", tak i tu - tyle że skutkować to będzie
    naliczeniem pracownikowi dodatkowego dochodu w wysokości NNW.
    Czy jest zwolnienie *dla pracownika* z podatku kwoty odpowiadającej
    wartości NNW przyznam że nie chce mi się szukać :) (pewnie nie ma,
    ale...)
    Niemniej takie NNW będzie kosztem na zasadzie wskazania "bez zawarcia
    TEJ umowy NNW TA umowa o pracę nie byłaby zawarta, a owa umowa jest
    potrzebna aby uzyskać przychód...".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-10-27 21:45:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Oct 2006, gonia wrote:

    > posłużę się argumentem nie do podważenia;>
    >
    > i tak żadna kontrola nie będzie się czepiała NW za 15 czy 17 zl rocznie;D

    Pas!

    > dobrej nocy

    Wzajemnie :)
    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-10-30 09:47:17
    Od: "Karolina" <o...@f...onet.pl>

    Ciekawe, czy ten kto zadał to pytanie wie już teraz, jak ma
    postąpić? :-)))

    Pozdrawiam,

    Karolina

  • 14. Data: 2006-10-30 11:10:53
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Pierwszym elementem jest fakt, że wypłacone odszkodowanie nie będzie
    > przychodem "firmy" - przychodem z DG, więc samo w sobie nie służy
    > żródłu uzyskania.

    koszty pośrednie, pamiętasz? to było niżej i obok, ale nie będę skakała
    po wątkach

    [...]

> [...]
    > wymienionych w załšczniku do ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o działalno?ci
    > ubezpieczeniowej (Dz. U. Nr 124, poz. 1151)
    > jeżeli uprawnionym do otrzymania ?wiadczenia
    > nie jest pracodawca
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^
    > umowa ubezpieczenia [...]
    > ---
    >
    > Czyli jak ubezpieczenie ma służyć *pracownikom* (a nie jest wyjątkiem
    > z pewnej kategorii, i tak wymagającym żeby to *pracodawca dostał
    > odszkodowanie* w części przypadków), to KUP nie ma.

    akurat pkt 57 nie jest przekonujący, bo:

    z działu II

    - ubezpieczeń wypadku przy pracy i choroby zawodowej: świadczenia
    jednorazowe powtarzające się, połączone świadczenia, o których mowa w
    pkt 1 i 2, przewóz osób,

    NNW dotyczy przewozu osób w trakcie pracy

    a wg wskazanego przez Ciebie przepisu, aby uznać składki za koszty
    uzyskania przychodów, uprawnionym do otrzymania świadczenia z tytułu
    zawartych określonych wyżej umów ubezpieczenia nie może być pracodawca i
    umowy te w okresie 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym
    je zawarto lub odnowiono, wykluczają:

    a) wypłatę kwoty stanowiącej wartość odstąpienia od umowy,

    b) możliwość zaciągania zobowiązań pod zastaw praw wynikających z umowy,

    c) wypłatę z tytułu dożycia wieku oznaczonego w umowie.

    czyli sama umowa ubezpieczenia NNW nie jest wymieniona w katalogu
    kosztów kosztów nie stanowiących kup

    > Kiedy dobrze gadasz - IMO za wyjątkiem przypadków, kiedy to uprawnionym
    > do otrzymania świadczenia nie jest pracodawca, to NNW nie jest KUP
    > i kropka.

    ja chyba sie pogubiłam ciebie czytając - przestałąm po lekturze art.23
    zgadzać się jedynie na niską szkodliwość, i walczę dalej.

    Przecież świadczenai z NNW nie otrzyma pracodawca, tylko osoba pokrzywdzona

    [...]

    > Ale AC wprost służy uzyskaniu przychodu - otrzymane odszkodowanie jest
    > przecież *ewentualnym* oraz *prawdopodobnym* przychodem z DG, zaś
    > OC służy ewidentnie zapobieżeniu stratom, co usiłowałać wplątać w NNW,
    > IMO niesłusznie.
    > Twoje argumentacja o "zmniejszeniu straty" dotyczy właśnie OC, a nie
    > NNW :)

    AC nie słuzy generowaniu przychodu, tylko zmniejszeniu ewentualnej
    straty poprzez możliwość uzyskania odszkodowania.
    OC j.w. wskazałeś
    NNW również - stanowić może dla pracownika zwrot kosztów leczenia
    nierefundowanych przez nfz - dzięki temu ubezpieczeniu nie wystapi o
    ich zwrot do pracodawcy. Że pracownik z takim roszczeniem nie wystapił?
    sam piszesz o hipotetycznym przychodzie, mamy tu takie samo hipotetyczne
    roszczenie

    Pytałeś się o podstawę prawną zalicznia w kup? bardzo proszę:

    koszt pośredni na który gdzieś się zgodziłeś i brak wyłączenia z kup

    dotyczy to moim zdaniem również grupowych ubezpieczeń , gdzie wymienieni
    sa ludzie z nazwisk, o ile ubezpieczenia dotyczą wydarzeń mogących ich
    spotkać przy wykonywaniu pracy i o ile spełniają przesłanki wskazane w
    art.23 pkt.57