  • 1. Data: 2006-04-21 19:08:07
    Temat: Re: (OT) podatek akcyzowy o paliw.
    Od: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>

    > Ja dokonałem małych przeróbek w samochodzie i zamontowaniem drugi zbiornik
    > na paliwo do,którego wlewam olej rzepakowy zakupiony w sklepie spożywczym.

    Od POLSATu sie naoglądał :)) Ostatnio w programie "pasjonaci" prowadzący
    próbowlai rozwiązać zagadkę: Czy to jest legalne? Póki co chyba sie nim nie
    udało :)

    > Jak będzie wyglądał ten problem gdy sam będę produkował olej rzepakowy we
    > własnym gospodarstwie rolnym i stosował do pojazdów?

    A to chyba jakis czas temu próbował pan Kluska zrealizowac (produkcja
    własnego paliwa), jak dobrze pamietam. Skonczyło sie tym, że "oddał" pomysł
    dla Czechów, bo w Polsce już sie urzędy zaczeły znowu nim interesować :(

    pozdrawiam, jacenty
    --
    www.goldap.info.pl

  • 2. Data: 2006-04-21 19:28:00
    Temat: podatek akcyzowy o paliw.
    Od: franek <f...@w...pl>

    Witaj.
    Kupując paliwo do pojazdów w stacjach paliw podatek akcyzowy jest
    wliczony w cenie paliw, obowiązek odprowadzania podatku akcyzowego
    spoczywa na sprzedającym paliwo.
    Ja dokonałem małych przeróbek w samochodzie i zamontowaniem drugi
    zbiornik na paliwo do,którego wlewam olej rzepakowy zakupiony w sklepie
    spożywczym. Czy w tym przypadku obowiązuje podatek akcyzowy a jeśli
    obowiązuje to na kim spoczywa obowiązek odprowadzania podatku akcyzowego
    do Urzędu skarbowego.
    Jak będzie wyglądał ten problem gdy sam będę produkował olej rzepakowy
    we własnym gospodarstwie rolnym i stosował do pojazdów?

    proszę o interpretacje w/w problemu podatkowego.

    Franek.

  • 3. Data: 2006-05-02 07:36:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Apr 2006, it was written:

    > Od POLSATu sie naoglądał :)) Ostatnio w programie "pasjonaci" prowadzący
    > próbowlai rozwiązać zagadkę: Czy to jest legalne? Póki co chyba sie nim nie
    > udało :)

    Hm... zabronione (czyli "nielegalne w prawnym rozumieniu") chyba
    nie jest :)
    Pytanie o podatnika: AFAIK zmiany w ustawie szły w stronę uznania że ten
    kto robi cokolwiek w celu "przeznaczenia na paliwo" jest podatnikiem.
    Bo poprzednio zapis był w stylu "produkcji paliwa" i ktoś został przed
    NSA usprawiedliwiony - bo sprzedawał jako paliwo olej opałowy (a ten
    *formalnie* paliwem nie jest): tłumaczono to na przykładzie że jak
    sprzedasz wodę to ona paliwem nie jest więc można cię ścigać za oszustwo
    ale nie za niezapłacenie akcyzy :)
    Mi wychodzi że ten kto "przeznacza olej na paliwo" powinien być
    podatnikiem akcyzy. Bo "przeznaczenie w celu" wiąże się albo
    z "oferowaniem" albo "używaniem" - a tak zapisali.

    Z ustawy:

    Art. 62.
    1. Do paliw silnikowych i olejów opałowych w rozumieniu ustawy zalicza się:

    1) wyroby wymienione w poz. 1-12 załšcznika nr 2 do ustawy;
    2) pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż
    lub używane jako paliwa silnikowe albo jako dodatki lub domieszki do paliw
    silnikowych, bez względu na symbol PKWiU i kod CN.

    Ja to się zawsze zastanawiam czy prąd produkowany w dynamie
    rowerowym też powinien być oakcyzowany :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)