    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Obow. kasy fiskalnej + pytanie
    Date: Fri, 19 Oct 2007 07:18:18 +0200

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 23:02:43 +0000 (UTC), mariusz napisał(a):

    > Witam,
    > chciałem się dowiedzieć kiedy wymagana jest kasa fiskalna w firmie. Wiem
    > narazie, że po przekroczeniu przychodów 20.000zł przy sprzedaży na rzecz
    > osób fizycznych oraz przy sprzedaży nośników danych (nagranych). Jakie są
    > jednak dokładne przepisy oraz jak jest z PKD, które gałęzie są zwolnione,
    > a które od razu skazane na kasę?

    Rozporządzenie MF w sprawie kas rejestrujących z 25.06.2007 r. Dz.U. nr 116

    W przypadku awersji do przepisów poczytaj sobie o kasach tutaj:
    http://www.vat.pl/kasy-fiskalne/index.php

    > No i jeżeli będę musiał się sfiskalizować to jak ten proces wygląda. Czy
    > do faktur na osoby fizyczne będę podpinał tylko paragony?

    a co jeszcze chciałbyś podpinać? ;>

    > Dla mnie to troszkę nieciekawe,

    poczytaj, może zmienisz zdanie?

    > handluję w internecie, wszystkie przychody
    > mam udokumentowane w wyciągu z konta, a kasa i tak nie wiem co daje tym,
    > którzy ją posiadają. Jak dla mnie to tylko biznes dla tych, którzy kasy
    > wymyślili, ale pewno się mylę i niech mnie ktoś oświeci ;-)

    na tej stronie, którą Ci podałam jest dział "sankcje karne", może Cię
    oświeci.. ;>

    Jak przeczytasz i nie będziesz czegoś wiedział, zapraszam :)

    --
    pozdrawiam,
    Jagna