eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOd kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ? › Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
  • Data: 2005-05-06 02:28:32
    Temat: Re: Od kiedy odliczac VAT za paliwo - od momentu zakupu czy od momentu przerejestrowania ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 May 2005, Kriss wrote:

    >+ Bez cytowania bo mi się nie chce.

    No to trzeba stwierdzić iż twoja opinia o "konieczności przepisania
    z EW do EST" (mowa o składnikach majątku <3500 zł) jest twoją
    prywatną opinią *NIE* mającą oparcia w żadnych przepisach.
    Bo ja numerki artykułów zapodałem.

    >+ Dyskusja jest akademicka.

    Mniemam że się mylisz.
    Objaśniam że mam w EW "rzeczowy składnik majątku" o wartości
    początkowej coś 2010 złotych. I nie mam zamiaru nigdzie go
    "przepisywać" :] - chyba że do rubryki "sprzedaż" w KPiR
    jakby zaszła taka potrzeba :)

    >+ Być może przejawiam objawy starczej demencji podatkowej i rachunkowej.

    Bez urazy poproszę... sugerowałem że opierasz się na *starych*
    wartościach progów !

    >+ Co do mnie - jestem leniwy i dość pedantyczny.Z tej to przyczyny składniki
    >+ majatku firmy lubie mieć w ewidencji i "na stanie" oznaczone co do
    >+ statusu ,miejsca położenia,nr ewidencji itd.

    I bardzo dobrze.
    A ja wpisów w ST i EW mam w ilości "na palcach jednej ręki policzyć".
    Stąd wiem co, gdzie, kiedy i dlaczego wpisałem ;) !

    >+ Ponieważ mam prawo taki jak w dyskusji składnik majatku zaliczyć do ST to
    >+ zaliczam i upraszczam sobie robotę - nie uaktualniam po roku stanu WP

    Zlituj się.
    Ty myślisz że ja coś wpisanego do EW "uaktualniam" ???
    To w takim razie sądzisz że powinienem, tak ? Możesz podać przepis
    dotyczący przypadku *innego* niż "rzeczowy skladnik majątku"
    o wartości WIĘKSZEJ niż 3500 zł ??
    W wątku mowa była o wartości MNIEJSZEJ !
    "Rzeczowe składniki majątku" - *zarówno* nadające się do zaliczenia
    w ST jak i *nie* nadające się do takiego zaliczenia (np. 'ulepszenia'
    ST nie podlegające konieczności doliczenia do WP ST z powodu wartości
    mniejszej niż 3500 zł, samodzielnie NIE będące ST) wpisuje się do
    EW. I kropka - aż do likwidacji lub sprzedaży.
    Co ma powodować żeby było inaczej ?

    >+ mam to od początku w tym miejscu w którym chcę.

    Zauważ że my się nie czepiamy tego co ty CHCESZ.
    Wolno ci. Masz wybór - wpisujesz do EST i dobrze. Na zdrowie.
    Też mam w EST komputer <2000 zł. Z powodów wałkowanych na grupie :)
    Ale to nie jest powód żebyś powoływał się na jakieś teorie o konieczności
    "przepisywania" z EW do EST, naliczania odsetek skarbowych i innych
    takich dziw - które dotyczą INNEGO przypadku, a NIE wpisania do EW
    czegoś co kosztuje <3500 zł !!

    >+ Ponieważ na KPiR co do metod rachunkowości świat się nie kończy - sugeruję
    >+ rozwiązania prostsze i zgodne z przepisami obrazujące sytuację majątkową firmy
    >+ w sposób jasny i zgodny z rzeczywistością, nie wymagający dodatkowych
    >+ objaśnień np. w sytuacji konieczności sporządzenia wniosku kredytowego i
    >+ uproszczonego bilansu.
    >+ Sugeruję , nie zmuszam do stosowania .

    A kto pisał że będzie trzeba "przepisać i naliczyć odsetki" ???
    Myślisz że google ci to zapomni ? ;)
    Usiłowałeś wprowadzić w błąd - przez wskazanie zagrożeń które NIE
    ISTNIEJĄ. A przynajmniej my (w tym ja) nie znamy podstawy prawnej.
    Nauczeni doświadczeniem opisywanym przez różnych podatników - od
    "ksiegowa mi mówiła" do "w skarbówce powiedzieli" czasami nie wierzymy
    na słowo.. ;)

    >+ Uwagi i wtręty typu "nie czytasz ustawy" lub inne złośliwości pomijam lub
    >+ odpowiadam w tym samym stylu - mam prawo.

    Ależ oczywiście :)
    Tylko my mamy prawo protestować że niepotrzebnie straszysz kogoś kto
    pyta.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)