  • 11. Data: 2004-05-17 12:57:10
    Temat: Re: Odliczanie częściowe podatku (VAT) i korekta podatku naliczonego
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.pl>

    In article <5...@n...onet.pl>, Karol wrote:

    > Czyli wychodzi na to, ze VAT "rozliczamy" rocznie a nie miesiecznie. Czyli
    > przez ca?y rok odliczam VAT w ca?osci, a jak przez przypadek wyst?pi mi w
    > ostatnim miesiacu roku sprzedaz ze stawka "zw" to jestem w plecy na VAT za
    > wczesniejsze miesiace (zgodnie z "now?" roczn? proporcj?).

    Na moj gust nie jestes 'w plecy'.
    W skali calego roku wychodzi ze wczesniej brales za duzo.
    Czyli poniekad jestes 'do przodu'.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 12. Data: 2004-05-17 13:24:02
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Karol napisał:

> [...]
    > ostatnim miesiacu roku sprzedaz ze stawka "zw" to jestem w plecy na VAT za
    > wczesniejsze miesiace (zgodnie z "nową" roczną proporcją).

    Czy ja wiem czy "w plecy"? Dajmy na to miesięcznie mamy obroty 100 000 a
    w grudniu dodatkowo 50 000 tys. zwolnionych. Zakupy miesięczne 80 tys.
    pół na pół koszty ogólne i towary handlowe. Wszystko opodatkowane 22%,
    nie robimy fiku miku z przesuwaniem zakupów na następny miesiąc.
    Poprzednio było:
    vat należny miesięcznie 22 tys, czyli rocznie 264 000 zł
    vat naliczony styczeń-listopad 17600, grudzień 8800 "zakupy
    opodatkowane", 8800 "zakupy opodatkowane i zwolnione" czyli do
    odliczenia 8800+2933 (1/3 z 8800) czyli razem za grudzień 11733 plus za
    poprzednie miesiące 193600 czyli razem za rok 205333. Stąd VAT zapłacony
    58667 zł
    Obecnie (uwzględniając styczniową korektę): należny 264 tys rocznie
    naliczony 211200,
    proporcja 1.200.000/1.250.000 = 96% stąd podatek naliczony do odliczenia
    - 96%*40.000 + (211.200-40.000) = 209600
    stąd podatek zapłacony: 54400 zł.

    Te wyliczenia oczywiście mają sens jeżeli założymy, że zakupy związane
    ze sprzedaż opodatkowaną i zwolnioną to są te, które wystąpiły w
    miesiącu kiedy była sprzedaż zwolniona.

    > Nie bardzo tylko rozumiem zwiazek zakupu np. czynszu za "styczen" ze sprzedaza
    > opodatkowana, ktora być może wystapi w "grudniu".

    No właśnie, *chyba* trzeba założyć, że tylko czynsz za grudzień ma
    związek ze sprzedażą w grudniu.
    Oj czuję, że za chwilę wystosuję do US zapytanie w tej sprawie, i 25.06
    będę miał odpowiedź ;-)

    > Oznacza, to takze, ze w nowej deklaracji trzeba "wykazywac" VAT naliczony ze
    > sprzedaża opodatkowana i "zw" (nawet jak jej nie ma), bo inaczej nie bedzie
    > podstawy do dokonania korekty rocznej.

    W nowej deklaracji nie ma miejsca na te dane.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 13. Data: 2004-05-17 14:04:14
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > Te wyliczenia oczywiście mają sens jeżeli założymy, że zakupy związane
    > ze sprzedaż opodatkowaną i zwolnioną to są te, które wystąpiły w
    > miesiącu kiedy była sprzedaż zwolniona.

    Własnie. A gdybym te 8800 (od ogolnozakladowych) przesunal na styczen
    nastepnego roku, kiedy nie bede mial sprzedazy zwolnionej, to nie bede musial
    nic korygowac :-)

> [...]
    > będę miał odpowiedź ;-)

    > W nowej deklaracji nie ma miejsca na te dane.

    Czyli zostaje po staremu ? :-)

    Nie ma stawki "zw" w sprzedazy w danym miesiacu, to nie ma VAT naliczonego
    podlegajacego korekcie.

    Pozdrawiam,

    Karol