  • 1. Data: 2004-05-12 17:36:23
    Temat: VAT na internet
    Od: Maciej <k...@p...spam.pl>

    Czy w związku ze zniesieniem VAT na usługę internetową dla odbiorców
    indywidualnych firmy świadczące tę usługę powinny dokonać korekty opłaty
    z tego tytułu i zmniejszyć należność o VAT ?

  • 2. Data: 2004-05-12 17:57:39
    Temat: Re: VAT na internet
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    Ja dołączę inne pytanie:
    Firma otrzymała fakturę za łączę internetowe w kwietniu (stawka 7%) i
    refakturuje tę usługę częściowo w maju 2004 na rzecz osoby fizycznej.

    - zakładając, że osoba fizyczna nie robi żadnego problemu, czy firmie coś
    grozi za wystawienie faktury z vat 7%??

    - czy jeżeli wystawiamy fakturę sprzedaży z VAT 7% to mamy prawo do
    odliczenia VAT przy zakupie w kwietniu?

    - jak rozgryźć tę kwestię w dalszych miesiącach: czy wystarczy nie odliczać
    VAT przy zakupie łącza internetowego (zakładając, że tepsa jakiś vat
    doliczy, bo to też nie jest takie pewne) i wystawiać fv ze stawką zw.
    Zakładając, że to refaktura, to czy mamy prawo rozliczać pozostały VAT przy
    zakupie bez wykorzystania struktury (koszty ogólne firmy nie mają nic
    wspólnego z tą refakturą).

    Magda

  • 3. Data: 2004-05-12 19:09:25
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl>

    Użytkownik "Maciej" <k...@p...spam.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w związku ze zniesieniem VAT na usługę internetową dla odbiorców
    > indywidualnych firmy świadczące tę usługę powinny dokonać korekty opłaty
    > z tego tytułu i zmniejszyć należność o VAT ?

    Sprawdź, jak masz ujęte opłaty na umowie, czy jest tam wyszczególniona kwota
    netto czy brutto...
    pzdr
    Kasia

  • 4. Data: 2004-05-13 17:01:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik podający się za Kasia Mikołajczyk dnia 12-05-2004 napisał
    w <news:c7ttc7$k21$1@druid.ceti.pl>:

    > Użytkownik "Maciej" <k...@p...spam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sprawdź, jak masz ujęte opłaty na umowie, czy jest tam wyszczególniona kwota
    > netto czy brutto...

    A pokaż mi *indywidualnego* odbiorcę, który ma wysokość opłaty w umowie.
    Albo odwrotnie -- umowę "na internet", która nie powołuje się na cennik.

    --
    + How do I determine which Cumulative Fix package is installed? +++
    + How do I determine if the latest Cumulative package is installed?

  • 5. Data: 2004-05-13 18:16:11
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik 'Tom N' napisał:

    > A pokaż mi *indywidualnego* odbiorcę, który ma wysokość opłaty w umowie.

    Ja.

    pzdr

    Tomek

  • 6. Data: 2004-05-13 19:56:40
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl>

    > A pokaż mi *indywidualnego* odbiorcę, który ma wysokość opłaty w umowie.
    > Albo odwrotnie -- umowę "na internet", która nie powołuje się na cennik.

    Zapewniam Cię, że widziałam więcej niż 20 takich umów :-)
    pzdr
    Kasia

  • 7. Data: 2004-05-14 14:36:21
    Od: "Maciej" <m...@k...antyspam.pl>

    W artykule news:c7ttc7$k21$1@druid.ceti.pl,
    niejaki(a): Kasia Mikołajczyk z adresu
    <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl> napisał(a):

    > Sprawdź, jak masz ujęte opłaty na umowie, czy jest tam
    > wyszczególniona kwota netto czy brutto...
    > pzdr
    > Kasia

    A nie ma określone czy brutto czy netto. Pisze tylko, że abonament wynosi 70
    zł miesięcznie. Ale chyba musieli naliczać 7 % VAT sami by chyba nie
    dokładali ?